El 28 Ral·li d’Adeje va començar bé per a Vinyes-Mercader, però …

En aquesta ocasió les Illes Afortunades no han estat favorables als interessos de Joan Vinyes – Jordi Mercader. A Tenerife les excel·lents sensacions inicials, van durar molt poc, en concret fins a la meitat del primer pas per Santiago del Teide. A partir d’aquest instant, i de manera inexplicable, la resposta del Swift R+ va perdre eficàcia i això va tenir una conseqüència evident en els cronos de l’equip Suzuki Motor Ibèrica.

Malgrat les dificultats, van aconseguir arribar al parc tancat final d’Adeje, situats en la 2a posició de la categoria N5 i en la 8a plaça de la classificació absoluta.

A Tenerife la climatologia es va comportar bé amb els equips participants. Durant els dos dies de competició, a pesar que el cel va aparèixer nuvolós en algun dels escenaris del ral·li, en general va lluir el sol i les temperatures van estar al voltant dels 20º durant el dia, mentre que el més important per a la majoria és que la pluja no va aparèixer a cap moment.

Shakedown – Qualificació:
El test amb el vehicle de competició havia de servir per passar pàgina quant a l’incident de l’Illes Canàries i l’objectiu es va complir amb escreix. En les diferents pujades lliures, Vinyes-Mercader van fer diferents proves en els reglatges del Swift per intentar completar la màniga de classificació entre els millors.
Així va ser, en la referida màniga, Vinyes, amb un pilotatge molt efectiu, va aconseguir la segona plaça amb un crono de 2’05”508, solament superat pel R5 de l’actual campió espanyol de l’especialitat Ivan Ares.

El pilot de Suzuki comentava d’aquesta manera l’inici de la prova de Tenerife: “Començar d’aquesta manera sempre ajuda sobretot venint d’on venim. Hem fet una bona qualificació i Swift ha recuperat la seva millor versió. De tota manera això acaba de començar i el perfil del tram de shakedown no s’assembla massa al que ens trobarem a partir d’aquesta tarda”.

1a, Etapa. Adeje (11,40 km), Santiago del Teide (17,80 km) i Guia de Isora (12,30 km)
Les bones sensacions van durar poc per Vinyes-Mercader. La primera especial es va desenvolupar en condicions normals, situant-se just per darrere dels R5 que van sortir per totes. A partir d’aquest instant tot va canviar, a Santiago del Teide una virolla va ser l’inici de la pèrdua del feeling que fins al moment hi havia entre Vinyes i Swift. Després del pas per a primera assistència de l’etapa (20’) els esforços de l’equip es van centrar en el diferencial posterior, però la situació no va millorar. Al final de la jornada Vinyes-Mercader estaven situats en la 2a posició de la N5 (8a absoluta) a gairebé 1’ dels seus companys d’equip, Pardo-Pérez, que els precedien en ambdues classificacions.

Al final d’aquesta primera etapa la impotència estava reflectida en els rostres de Vinyes-Mercader: “Tot apunta que el problema esta en algun diferencial del Swift, amb la qual cosa es impossible pensar en reparar ja que amb assistències de 20’ no hi ha temps material de fer-ho sense penalitzar. Amb tot, en aquesta última assistència hem fet algun canvi, a veure que tal va demà.
El temps perdut és considerable, impossible de recuperar. Sobretot intentarem estar al parc tancat final conservant les posicions que tenim ara mateix”.

2a, Etapa. Arona-Vilaflor-San Miguel (14,95 m), Granadilla (11,20 km), Arico-Fasnia (8,52 km) i Karting Adeje (1,10 km).
La recta final de la prova de l’Escuderia Adeje no va oferir sorpreses per Vinyes-Mercader. Van completar les dues passades pels trams esmentats a un ritme inferior al desitjat però van aconseguir sumar punts per als diferents campionats en poder situar el seu Suzuki Swift R+ al parc tancat de la plaça d’Espanya d’Adeje.

Vinyes va finalitzar la prova amb sensacions contradictòries, així ho explicava: “Vam començar a un excel·lent ritme i les primeres sensacions van ser excel·lents. Després sense saber el perquè tot es va torçar i hem acabat com hem pogt. Com es diu vulgarment així són les carreres, solament em queda agrair l’esforç de tot l’equip perquè les coses sortissin bé. Estic convençut que dins de tres setmanes, a Ourense tot anirà millor”.

El CERA deixarà les Illes Canàries després de dues setmanes intenses. A partir del pròxim mes de juny (dies 8 i 9) l’atenció dels equips i seguidors del certamen espanyol tornarà a centrar-se a Galícia. La primera cita el 51 Ral·li d’Orense – Orense Termal.

Classificació absoluta del 28 Ral·li vila d’Adeje (Campionat d’Espanya)

1. Suarez-Carrera (Hyundai i20 R5), 1h29’00”2,  2.Ares-Pintor (Hyundai  i20 R5) a 0’02”9,  3.Fuster-Aviñó (Ford Fiesta R5) a 0’28”5, 4.-Pernía-Peñate (Hyundai i20 R5) a 0’56”7, 5. García-Ruiz (Peugeot 208 T16) a 2’18”1, …
8.-Vinyes-Mercader (Suzuki Swift R+ N5) a 4’17”9.

Fotoesport

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.