Educació i Tràmits agiliten la renovació dels carnets de transport escolar

El Consell de Ministres ha aprovat, aquest dimecres, la renovació en línia dels carnets de transport escolar, per tal de facilitar a les famílies que puguin fer aquesta gestió des les seves llars si ho desitgen. Així, a proposta del ministre d’Educació i Ensenyament Superior, Eric Jover, s’ha aprovat la renovació en línia del carnet de transport escolar per al curs 2016-2017 i s’han modificat dos articles del Reglament de Transport Escolar perquè es permeti aquesta renovació en línia del transport escolar i la renovació automàtica del Bus Lliure.

Pel que fa al carnet de transport escolar, la primera sol·licitud es mantindrà de manera presencial, però en el cas de la renovació es podrà fer on-line, a través d’e-tramits.ad sempre que no es modifiqui la parada ni el centre escolar de l’alumne. Així, aquest tràmit que han de fer anualment moltes famílies es podrà fer sense haver de desplaçar-se al Servei de Tràmits, disposant del MIL (número d’identificació personal).

En el cas de l’abonament del Bus Lliure, la primera sol·licitud (Sol·licitud d’alta del bus lliure) s’haurà de fer, com fins ara, de manera presencial al Servei de Tràmits del Govern o dels Comuns, però un cop es disposi del primer carnet, la renovació es farà cada any de manera automàtica. Així, els propietaris de la targeta del curs 2015-2016 podran fer servir la mateixa els cursos vinents.

D’altra banda, el Consell de Ministres també ha avançat les dates de lliurament dels carnets de transport escolar i de l’abonament del bus lliure, de manera que per al curs vinent es podran recollir, a partir del 16 d’agost en lloc de l’1 de setembre del 2016 (per a les sol·licituds que s’hagin entrat fins a l’1 de juliol del 2016 per al transport escolar i 15 de juliol per al bus lliure). D’aquesta manera, es preveu facilitar amb més antelació als usuaris la recollida dels seus carnets.

TOTES LES NOTÍCIES