La implantació del Pla estratègic de renovació i millora del sistema educatiu andorrà (Permsea) es retardarà un curs per als alumnes de primera ensenyança. La previsió inicial era que comencés a aplicar-se al tercer cicle aquest proper setembre, però ‘motius tècnics’, segons fonts ministerials, obliguen a ajornar la seva implementació fins al curs 2014-2015. En canvi, sí que segueix el calendari previst l’aplicació del Permsea a segona ensenyança i s’implantarà tal com estava previst al primer curs durant el 2013-2014.

A finals de la setmana passada el Ministeri d’Educació i Joventut va prendre la decisió d’ajornar un curs la implementació del Permsea a primera ensenyança. Estava previst que el 2013-2014 ja estigués en funcionament per al tercer cicle, però no serà possible fins al curs 2014-2015. En canvi, la implantació del Permsea al primer curs de segona ensenyança sí que continua el calendari previst i començarà aquest proper mes de setembre.

Ho han confirmat fonts del Ministeri que han argumentat ‘motius tècnics’ per a l’ajornament i que la decisió s’ha pres ‘amb l’acord de tota la comunitat educativa’, és a dir, equips directius, tècnics ministerials, els docents directament implicats, els pares i el Sindicat de l’Ensenyament Públic (SEP).

De fet, al llarg de tota aquesta setmana s’han mantingut reunions amb tots els agents implicats, la darrera de les quals s’ha realitzat aquest divendres amb els pares.

Les fonts ministerials han explicat que els canvis que s’han d’aplicar amb el nou pla a primera ensenyança requereixen ‘un procés de maduració, necessiten més temps per la seva complexitat’ i que s’han adonat que el calendari que s’havien marcat és insuficient i ‘no s’arribava a temps’. ‘Per fer-los bé’ els canvis, ‘tothom ha d’integrar-los’, cosa que encara no passava.

El calendari per a la implantació del Permsea a primera ensenyança es desplaça, doncs, un curs. Es començarà el curs 2014-2015 per al tercer cicle i el curs 2015-2016 per al primer i segon cicle.

En la compareixença en la Comissió Legislativa d’Educació del Consell General a mitjans del passat mes de novembre, la ministra d’Educació i Joventut, Roser Suñé, va indicar que el pla es trobava en la ‘fase final del treball tècnic’ i que s’estava treballant amb les associacions de pares i mares, directors d’escoles, docents i sindicats per informar-los sobre el nou pla. Una informació que s’havia d’estendre progressivament a tot el personal dels centres a mesura que s’anés acostant la data d’implementació.

La implantació del Permsea, per a la qual es rep el suport i assessorament de l’Institut de Recursos i Investigació per a la Formació (IRIF) del qual n’és director Antoni Zabala, té com a objectiu renovar l’estructura curricular amb un enfocament per competències. ‘Un canvi metodològic’ ho va definir la ministra en el qual es passa d’un ensenyament lligat a matèries individuals a projectes que es realitzaran en grup per utilitzar coneixements adquirits en les diferents àrees d’aprenentatge en situacions concretes. És a dir, passar d’ensenyar matèries individuals a coneixements per aplicar en situacions concretes de la vida.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada