La campanya d’e-Nadal està ja aquí. Les botigues en línia es preparen per destacar i proporcionar el millor servei en una de les èpoques clau de l’any quant a vendes es refereix. Per aquest motiu, és vital no cometre errors i planificar de forma acurada tots els aspectes del comerç electrònic per evitar la “fuga” de clients. Conteam Gruppe, consultora de màrqueting i distribuïdora en exclusiva de Vee24, revela quins són els errors més comuns que s’han d’evitar.
Error nº1: No personalitzar la botiga ¡és Nadal!
L’e-cosumer, igual que el comprador que va a una botiga física, vol veure aquest “esperit nadalenc” a la botiga online. Així que no ha de faltar aquest context nadalenc que inspiri i motivi a l’usuari. Pel fet de ser una botiga en línia no cal deixar de decorar per a l’ocasió.
Error nº2: No oferir opcions de regal amb tota la informació
En moltes ocasions, i més encara en les dates nadalenques, l’usuari no té clar què és el que vol comprar. Per aquest motiu, el comerç electrònic ha de oferir-li diferents opcions de regal, segons les preferències i gustos. De la mateixa manera, que moltes vegades, es demana que el dependent d’una botiga ens orienti sobre que els agradarà més als nostres éssers estimats, és vital que la botiga online brindi aquest mateix servei amb tota la informació possible sobre els seus productes.
Error nº3: No resoldre els possibles dubtes
Si es compra alguna cosa per un mateix, poden sorgir dubtes al voltant de l’adquisició. Però és que, si a més, s’està mirant un regal per a algú, aquests dubtes, poden ser moltes més. Per això, és primordial comptar amb un assessorament personalitzat a la web que cobreixi totes les possibles qüestions que es donin en el moment de la compra.
Error nº4: No dir la veritat i tota la veritat
No hi ha res que pugui molestar més a un usuari que no li diguin tota la informació detallada de la seva compra en tot moment. L’e-consumer no vol sorpreses al final. Tant és així, que si les troba, és molt possible que no finalitzi la compra, en sentir enganyat. Així, en tot el procés s’haurà de detallar tot el relatiu al preu final, forma de pagament, mètode d’enviament, etc.
Error nº5: No fomentar l’ esperit nadalenc i ser massa freds
El mitjà en línia ha de contagiar l’esperit nadalenc , fomentar i potenciar-lo. És el que l’usuari demana en aquestes dates. Per això, sobretot en el comerç electrònic haurà d’estar contextualitzat, fins al més mínim detall, de manera que el comprador no trobi diferències pel que fa a les botigues físiques.
Per Tecnonews / ACPG – Redacció