Els artistes Martín Blanco i Philippe Shangti han presentat aquest dijous els projectes que representaran a Andorra en la Biennal d’art de Venècia 2019 en la mostra anomenada ‘Tallers d’Art: els projectes’. Ambdós retraten una visió pessimista del món amb tècniques diferents. Les obres estaran exposades a la sala ARTALROC fins al pròxim 14 d’octubre. La mostra és el resultat de sis mesos de treball, en els que els artistes han desenvolupat el que al principi era una idea.

Martín Blanco, amb el projecte ‘Autoestima 2.0’, critica el món virtual i la manera en què ens condiciona, ja que a partir de les xarxes socials els usuaris condicionen a les persones en funció del ‘feedback’ que reben. Posant en relleu l’omnipresència dispersa que es busca a les xarxes socials, Blanco creu que en comptes de comunicar i expandir, com era el primer objectiu, el món digital incomunica i aïlla. Utilitzant la tècnica del dibuix hiperrealista, una de les teles incorpora una projecció, on apareix una noia lligada amb unes cordes com si fos un titella. L’artista buscava “donar vida” a la tela, donant la sensació que el personatge “surt de la mateixa tela” i unint “el món tradicional i el món més modern”. La mostra utilitza com a fil conductor línies i codis en binari que signifiquen paraules, amb les que l’autor vol expressar que, tot i que creiem que sabem d’informàtica, no som capaços de desxifrar què signifiquen els zeros i els uns.

Una gran estàtua d’una noia entrant al parc d’atraccions del paradís ens avisa que, si la humanitat continua malbaratant els recursos del planeta, l’únic que quedarà del món que coneixem ara serà un part d’atraccions on haurem de pagar bitllet per poder entrar. ‘Future is now’, de Philippe Shangti, és una visió apocalíptica a tot color de la naturalesa que coneixem. L’artista recrea una realitat sobreposada, amb un present on la societat està malbaratant els recursos i un futur descoratjador on la deessa de l’oxigen es convertirà en una dona de negocis que comercialitzarà frescos d’oxigen i on els arbres, buits d’ànima, levitaran morts als museus per recordar un passat on formaven boscos.

El 4 d’octubre es comunicarà qui serà el representant d’Andorra a la Biennal d’Art de Venècia 2019. El següent pas per al seleccionat és acabar de desenvolupar i ajustar el projecte “fins a finals de març, perquè a l’abril ja s’ha de començar a considerar el transport de l’obra per estar al maig 2019 a Venècia.”, ha explicat la comissària d’Andorra per a la Biennal, Eva Martínez (Zoe).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada