En la febre de les compres online en la qual ens trobem, hi ha un tipus de portal que destaca per sobre de la resta: els marketplaces. Webs de venda com Amazon o AliExpress s’han convertit en el lloc predilecte de milions de persones a l’hora de comprar qualsevol tipus de producte. De fet, en l’actualitat 1 de cada 5 compres les concentren 5 portals de venda, els quals són marketplaces: Amazon, Aliexpress, eBay, El Corte Inglés i Carrefour, tal com indiquen des de Tandem, consultora experta en marketplaces. I, tal és l’èxit d’aquests mega portals de venda que el 87% dels internautes els han triat per a comprar els regals de Nadal.

Aquestes dades reflecteixen l’èxit global dels marketplaces, que han estat utilitzats en algun moment per la totalitat dels eshoppers. A més, a Espanya s’usen de mitjana 3,8 marketplaces, sent un dels països amb un major nivell d’acceptació d’aquest tipus de portals.

No obstant això, l’auge d’aquestes webs no se cenyeix exclusivament a la compra, sinó que també són utilitzats per a informar-se, a través de descripcions, opinions i imatges de compres de clients. En concret, dos de cada tres internautes consideren els marketplaces la principal font d’informació per a comprar online.

Comoditat i profunditat de catàleg, els punts forts dels marketplaces

El preu ha deixat de ser un avantatge diferencial a l’hora de comprar en marketplaces, en comparació amb un altre tipus de webs. Així ho indiquen les dades de Tandem, en els quals s’observa que la profunditat de catàleg i la comoditat a l’hora de comprar diferents productes són considerades els seus grans avantatges.

“Ha arribat el punt en el qual els marketplaces ja no estan en la mateixa lliga que la resta de les online, sinó que el seu veritable competidor són les botigues físiques. Per això, davant la impossibilitat de tocar els productes o portar-se la compra immediatament que són els principals avantatges de les botigues a peu de carrer, és indispensable que juguin amb un altre tipus de bases com oferir una gran varietat de productes o lliurar la comanda el mateix dia”, afirma Mónica Casal, CEO de Tandem.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada