La campanya de Setmana Santa es veurà afectada per diverses vagues convocades a tot l’estat espanyol, en especial pel que fa al sector dels transports, i que per tant afectaran al gruix de persones que pretenguin viatjar durant aquesta campanya de vacances. Així, hi ha convocatòries previstes a Adif, Adif Alta Velocitat, Ports i Salvament Marítim per al 17 d’abril i de Renfe per al 23 del mateix mes, mentre que en el cas dels aeroports els cridats a secundar la vaga són el treballadors del ‘handling’, amb una doble convocatòria per als dies 21 i 24 d’abril.

En el cas de la vaga a Adif, Adif Alta Velocitat, Ports i Salvament Marítim, els treballadors denuncien que el conveni col·lectiu ratificat que havia de seguir el preacord entre empresa i sindicats està actualment paralitzat pel ministeri d’Hisenda espanyol. En aquest sentit, expliquen que durant la negociació “se suposava” que la direcció ho feia amb totes les autoritzacions ministerials, fet que ara es posa en dubte veient la reacció del govern espanyol.

Així, els representants dels treballadors també recorden que una situació similar s’havia donat el 2016, quan també es va convocar vaga a Renfe, Adif i Adif AV, així que expliquen que es podrien trobar amb el mateix cas ara. D’aquesta manera, acusen l’empresa “d’haver manipulat la negociació i la bona fe sindical” que asseguren que tenien, perquè expliquen que CCOO, sindicat convocant, va desactivar “una situació de conflictivitat” el desembre del 2018 després d’aconseguir un acord que ara mateix no s’està aplicant.

En aquest sentit, els treballadors recorreran a la vaga el dia 17 d’abril, encara que apunten que aquesta s’evitaria si el ministeri confirmés que finalment el conveni col·lectiu s’ha desbloquejat i està en aplicació.

Renfe, en vaga a l’operació tornada

Renfe també estarà en vaga durant la campanya de Setmana Santa, concretament durant l’operació tornada del dia 23 d’abril. El principal sindicat de maquinistes, Semaf, ha convocat la protesta per denunciar “l’incompliment reiterat” de l’acord de desenvolupament professional i personal de conducció ja que, segons asseguren, hi ha canvis constants dels quadres de servei sense justificació i no es reparteix equitativament la càrrega de treball nocturn entre residències, entre altres reivindicacions laborals. En aquest sentit, i per evitar que el conflicte s’estengui, el sindicat ha apostat per la convocatòria de la protesta.

Renfe, per la seva banda, ha incrementat l’oferta de places per aquesta Setmana Santa, arribant fins als tres milions, de manera que hi ha un augment de 150.000 places a l’AVE llarga i mitja distància. La companyia indica que els dies amb més reforç seran el divendres 12 i el dimecres 17.

Els treballadors del ‘handling’, dos dies de vaga

Al sector aeri la vaga s’estendrà durant dues jornades, els dies 21 i 24 d’abril, després que hagin fracassat les negociacions entre l’empresa i els sindicats. UGT i USO, els dos convocants, han explicat que la postura “intransigent” de la direcció ha fet impossible l’acord, que creuen que buscava garantir els drets i garanties dels treballadors subrogats.

Concretament, els representants dels treballadors demanen que es compleixi el quart conveni col·lectiu i es garanteixi que els treballadors subrogats tinguin les condicions garantides i la situació econòmica sense modificar ni disminuir encara que canviïn d’empresa. De fet, asseguren que aquestes condicions ja estaven acordades al Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA) del 20 de juliol del 2018 i acusen la patronal de “buscar una manera d’incomplir l’acord”.

D’altra banda, també asseguren que l’actitud de l’empresa està “retardant i impedint” l’aplicació dels acords econòmics del SIMA del 4 d’octubre i apunten que això ha deixat congelats milers de salaris des del 2015.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada