Dinks: parelles sense fills i dos sous

Barcelona és la província espanyola amb una major densitat de dinks -Double-Income No Kids- famílies formades per una parella amb dos sous i sense fills, segons l’última actualització de les tipologies de famílies Habits Big Data, elaborada per la consultora AIS Group.

D’acord amb aquest informe, a Barcelona hi ha prop 2.110.280 famílies de les que 131.667, el 6%, pertanyen a la tipologia dinks

Els dinks són una de les tipologies favorites de les grans marques comercials, ja que són un públic objectiu ideal per als seus productes. El desafiament és saber on són. Segons la informació de Habits, igual que passa a Barcelona el volum de famílies formades per dinks està disminuint any rere any a nivell estatal. Així, el 2014 representaven el 4,8% del total de llars a Espanya i el 2017 amb prou feines arribaven al 4%, el que es tradueix en poc més de 765.500 famílies.

Els ingressos dels dinks
Els dinks són un públic molt cobejat per nombroses marques ja que es considera que en tenir dos sous i no tenir fills, destinen gran part dels seus ingressos a les seves activitats d’oci. Si bé a nivell de renda voltant del 66% d’ells està per sobre de la renda mitjana espanyola que ronda els 2.300 € mensuals per llar, només un 10,4% dels 765.000 llars DINK tenien una mitjana d’ingressos mensuals superior als 3.750 €.

Els dinks per províncies
En 2017 Barcelona concentrava el major nombre de famílies dinks d’Espanya: el 6,3% de les famílies barcelonines pertanyen a aquesta tipologia. El segueix la província de Lleida, on els dinks representen el 5,4% de les llars; Balears amb 5,1%; i Tarragona amb 5%.

Les províncies amb la densitat de llars DINK és més baixa són Zamora i Salamanca, on només un 2,1% de les famílies s’emmarquen en aquesta tipologia.

Els dinks en els municipis de més de 50.000 habitants
En analitzar la presència de dinks en ciutats de més de 50.000 habitants, segons Habits el percentatge més alt de llars DINK se situa en les localitats que envolten Madrid i Barcelona, ​​especialment la primera. Sant Sebastià dels Reis és el municipi amb major densitat de dinks, gairebé un 10%. Per sobre del 9% estan també a Valdemoro (9,4%) i Rivas-Vaciamadrid (9,2%).

Pel que fa a la perifèria de Barcelona, ​​Viladecans i Rubí amb un 7,8%, són els se situen en els llocs més alts.

La ciutat de Barcelona és la primera capital de província pel que fa a densitat de dinks. Un 6,5% de les seves llars estan formats per parelles amb dos sous i sense fills. Se situa en la posició 16 d’entre les 144 ciutats espanyoles de més de 50.000 habitants.

Palma de Mallorca és la segona capital en el rànquing (posició 27 entre els grans municipis) amb un 5,7% de llars DINK. I Gijón amb un 5,5%, la tercera (lloc 33 en el rànquing global). Salamanca és l’última. Només un 1,9% de famílies residents a la capital de la província formen part d’aquesta tipologia de llars.

Terol i Sòria, ambdues localitats fora del rànquing per comptar amb menys de 50.000 habitants, destaquen per tenir un volum de dinks força elevat: un 6,5% en el cas de Sòria i un 6,8% en el de Terol, que presenta així un percentatge de llars d’aquest tipus més alt que Barcelona.

Què són els indicadors Habits?
Habits Big Data presenta una segmentació de les famílies espanyoles en tipologies a partir dels seus trets sociodemogràfics i econòmics. Permet conèixer la presència i perfil de despesa de cada tipologia de llar en cada microzona. És a dir, no només defineix els tipus de família, sinó que les situa geogràficament, de manera que pot saber-se la densitat de cada tipologia que hi ha a cada zona.

A més de tota la informació relativa als perfils de consum, els ingressos i les tipologies de les famílies, Habits disposa d’altra informació demogràfica com la taxa d’atur total i per tram d’edat en cada àrea. També indicadors econòmics, informació cadastral i dades relacionades amb l’habitatge (com el preu mitjà del m2 a la zona i el preu de venda i/o lloguer de tots els immobles), informació relativa al parc mòbil i fins i tot detalls sobre la climatologia de cada zona. Altres indicadors facilitades són els de Risc de Pobresa i Índex de Capacitat Econòmica.

L’objectiu principal d’Habits és dotar les companyies d’un profund coneixement del client (real i potencial), perquè puguin prendre les decisions més encertades per al negoci i emprendre així accions de màrqueting, de distribució i d’expansió més efectives i rendibles.

També el sector públic és beneficiari dels indicadors Habits, ja que el coneixement que aporten sobre les famílies és una font molt interessant per millorar el servei de les administracions als ciutadans a través d’actuacions municipals més eficaços.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.