Dieta després de les festes nadalenques

Un any més, després de l’afartament de Nadal, tornem a fer promeses d’esport, dietes i vida sana. Si ha decidit començar una dieta, no oblidi que aquesta ha d’implementar-se de forma progressiva i equilibrada per donar temps a que el nostre organisme s’acostumi.

S’han acabat les festes, Per fi! Any rere any, aquestes festes ens serveixen per reunir-nos amb la família, recordar les antigues amistats, reconciliar vells rancors i enviar els millors i més bonics desitjos a la gent del nostre voltant, però, tendim a materialitzar aquests sentiments i celebracions, on mai falten els tiberis maratonianes. Aquests dies de Nadal es menja i es beu com si no hi hagués demà. L’alcohol, els dolços acaben per passar factura.

Els excessos durant el Nadal poden generar problemes de salut com gastritis, digestions pesades, diarrees, vòmits o mal de cap, segons explica Alberto Sacristán. A més, ha cridat l’atenció a aquelles persones amb hipertensió, excés d’àcid úric o patologies com diabetis o sobrepès perquè moderin la ingesta d’aliments.

Després dels temptadors plats hipercalòrics, les garapinyades i els brindis diversos, doni-li al seu cos un respir amb aquest pla de menjars saludables. Una setmana per desintoxicar-se amb fruites, hortalisses i líquids.

És hora de perdre aquests quilos que ens han deixat els excessos nadalencs. Això sí, de manera saludable. Els especialistes destaquen la importància de l’activitat física i més després d’un període de festes.

En els dies posteriors als menjars pesats es recomana fer dieta depurativa, posant l’accent en els brous, les verdures, els sucs de taronja i fruites depuratives com la poma.

No esmorzar és sempre un error, també el dia després d’un sopar opípar i excessiu. L’esmorzar en aquestes setmanes pot ser més frugal i suau, però s’ha d’obviar. Serveix per reposar forces i perquè després mengem menys ansietat.

S’han de combinar aliments hipocalòrics (hortalisses i verdures, fruites, peixos ) amb preparacions senzilles i donar un toc sofisticat a la recepta tradicional: una salsa original, una presentació suggerent.

Estimulen els òrgans depuratius (fetge, ronyons, intestí) i alleugen les molèsties pels excessos. Els aliments que tonifiquen el fetge són els vegetals de lleuger sabor amarg (escarola, endívies, carxofa, card, albergínia, infusions de dent de lleó i card marià), mentre que les verdures i les fruites, com api, espàrrecs, borratja, poma o pera, activen l’acció depurativa del ronyó.

Una fruita en compota barrejada amb fruits secs i prunes, panses, un iogurt amb segó, beure aigua i un llarg passeig ajuden a aquest propòsit. Un iogurt al dia afavoreix una millor digestió.

Més que optar per edulcorants tipus sacarina, el consell saludable és acostumar el paladar als sabors naturals dels aliments, inclòs el lleuger amargor del cafè i del te.

Caminar una hora al dia, com a mínim, ajuda a millorar la digestió i que les calories no s’acumulin en l’organisme. No teniu  perquè fer una hora seguida d’activitat, sinó que la caminada pot repartir-se en dues tandes de mitja hora, una estona al matí i una altre a la tarda.

Això és convenient després de tants dies de festes.

L’endemà dels Reis Mags, podem fer unes setmanes d’aquesta dieta per poder depurar el nostre organisme de males toxines.

Esmorzar: te verd, macedònia de fruita natural (pinya, papaia, plàtan, pera, poma), suc de taronja i iogurt bífidus.

Dinar: brou de verdures, card amb carxofes, espàrrecs i cloïsses, iogurt bífidus.

Berenar: raïm, infusió de camamilla.

Sopar: brou de verdures del migdia, amanida completa (escarola, endívies, magrana i fruits secs trossejats), pa integral i infusió relaxant.

El fet de privar-se d’algun aliment no és beneficiós a l’hora de perdre pes. Al contrari del que se sol pensar, consumir menys calories de les que el cos necessita acaba promovent l’acumulació de greix. Per això, el millor és repartir les calories diàries en quatre o cinc àpats al llarg de la jornada per evitar la gana entre hores i els odiosos ‘pica-pica’.

Finalment, si realment no podeu deixar de pensar en menjar, hi ha una alternativa: prendre la cuina com un passatemps. És cert que es pot, si es posa una mica de força de voluntat i mantindreu les vostres ments allunyades de la caixa de galetes, de bombons, pipes, patates fregides de bossa etc, per molt més temps del que t’imagines.

I teniu en compte que, sempre abans de realitzar qualsevol dieta, primer heu de consultar al vostre metge de confiança.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.