Detenen la presidenta dels Amics del Poble Sahrauí per apropiar-se pressumptament de 40.000 euros de l’entitat

La presidenta de l’Associació d’Amics Solidaris amb el Poble Sahrauí (Adsaps), Carme Bardina, ha estat detinguda per robar pressumptament uns 40.000 euros del fons que l’entitat havia de destinar a acollir el grup d’infants sahrauís que com cada any passen l’estiu a Andorra. La detenció, que ha fet pública Cadena Ser Andorra, es va produir dijous passat i, tal com han confirmat fonts properes al cas, divendres va passar a disposició judicial i va ingressar al Centre Penitenciari de la Comella, acusada d’un delicte greu d’apropiació indeguda. El pressumpte delicte va ser denunciat pels mateixos integrants de la junta de l’Adsaps, que haurien vist una mala gestió per part de la presidenta, que sembla ser que no passava per un bon moment econòmic i que tenia molts deutes.

El fundador de l’associació, Miquel Latorre, ha explicat que l’entitat va néixer el 2004 i que, tot i que ell s’hi va desvincular fa més de tres anys, li sap molt de greu la notícia perquè ‘malmet la imatge de l’associació’ i ‘tira per terra tots aquests anys de feina per ajudar el poble sahrauí’. Latorre espera que la resta de membres de l’entitat puguin tirar endavant l’acollida dels infants aquest estiu, malgrat que part dels diners són per a tal efecte provinents de les quotes i les subvencions, i confia que la gent entengui que la resta de la junta no ha actuat de la mateixa manera que aquesta persona.

31 comentaris

  1. como socio de ACS a dia de hoy ,no se sabe la situacion en la que esta la asociacion desde la marcha del presidente,el actual responsable creo que tiene algo a decir….

    1. Saharaui sorpres: si eres socio como dices de acs. ponte en contacto con actual presidente y pide que haga una asamblea general que por lei se tiene que hacer anualmente,por que el anterior presidente y la tesorera ya hace mas de 2 años que no viven en el pais y estais los socios en vuestro derecho de pedir que se os informe sobre el estado de cuentas, al fin y al cavo es vuestro dinero.

  2. Anem aviam, les filles lo que ahurien de fer es acoxar el cap i callar, sortir aqui a dir res es fer la bola de ridicul encara mes gran, i dificil de empasar per la familia…i la mare que pagui el que ha comes, el “ho sento” o “em sento empenedida” son merdes d’arguments pels creduls…ami no me la coles com el rei, “lo siento, no va a volver a pasar”, has viscut com una reina sense limitarte en res?, acosta dels diners hagens que ademes anaven destinats a criatures? doncs ara paga la teva pena, i pagala be.

  3. Quan vaig veure aquest article no m’ho podia creure em sembla al·lucinant.
    Vull dir váries coses, i començaré dient que actualment hi ha moltissima gent que té problemes económics i penso fermament que la solució no és robar, i menys encara als que estant més desamparats que nosaltres.
    Estic sorpresa dels atacs a les filles, penso que cadascú (i més arribats a una edat) és responsable dels seus actes, ni una mare és culpable dels actes del seu fill i viceversa. Comprenc que elles surtin a defençar a la seva mare, a fi de comptes és la seva mare. No cal atacar-les.
    De fet penso que es poden dir les coses sense faltar al respecte a ningú. Dient-les per el seu nom, i de bones maneres.
    Está clar que ha sigut una acció decepcionant, i gens positiva, i si, imagino que ara es penedeix de tot, peró: I si ningú se’n hagúes adonat? Estaría penedida? O hagués seguit tant feliç campant a les seves amples i agafant els diners que fossin necesaris?

  4. es un vergonya!!!!!!! i despres van de xules per la vida!!!! ha treballar com tots!!!!

  5. lo mes important, es veura lo que es pot fer, per portar la canalla, lo demes la justicia ja u dira..

  6. Si us plau, no us fiqueu amb les filles que no tenen cap culpa, la mare hagi fet el que hagi fet ja se’n encarregarà la justícia que per això hi és. Jo conec a les nenes i al petit i son molt bones persones, penseu que el nen té 6 anys encara. Ànims Tània i Cristina. Carmen, tu si has de pagar l’error

  7. No vull entrar en polémica… El fet es lleig, lleig. No te excusa, ni explicació convincent. Però no puc evitar-ho, jo tinc claríssim el concepte “solidaritat” i pel que sembla, no tothom el te igual.

  8. Veig pels comentaris que la solidaritat només s’enten a la nostra conveniència… La noia, no té cap culpa del que hagi fet la mare. Siguem una mica educats. No es plat de bon gust per ningú, però de ben segur, que per uns fills, encara menys!!!

    1. Espe que’t penses que les fillea no ho sabien? Ta mare porta la tira sense treballar, et canvies de pis, no repares en luxes… Que seran nenes pero no ruques!

  9. Aquesta filla de la Bardina,amb 21 anys s’ha de possar a treballar i acins no sera una [TERME SUPRIMIT PER FALTA DE RESPECTE] com la Mare.No pden viure del compte a traves de una fundació i pagar a traves de la fundació. Hi han tres persones majors amb aquesta familía que poden treballar i no viure del compte. Ha per ser a mes aquesta noia va de sobrada amb els diners de la fundació.

    1. Tots sabem que si que a’ho ha gastat en capricis… Dinar de restaurant, bolsos
      Nous de marca cada setamana… I ara a pringar les ONG’s… Quina vergonya!

  10. Vull felicitar la Tatiana i donar-la molt ànims!!! Digués que si, xiqueta, una mare és una mare!!! Però també t’aconsellaria que no et compliquessis en mirar els comentaris, prou complicadet ho deus tenir ja!!! particularment, penso que, la Carme, hagués fet millor demanant ajuda… que intentar ajudar als altres. El poble Saharaui mereix tot el meu respecte, però, a tots aquells que ajudeu als de fora: heu mirat de fer alguna cosa pels d’aquí??? Sense ànims d’ofendre, i amb tot el respecte que em mereix aquest tema, no penseu que primer s’hauria d’ajudar als de casa nostra??? Per exemple…

  11. A.C.S. pot ser interesant, mes que aquest.

    1. Para saharaui,sorpres: A.C.S atrabajado transparentemente por lo menos asta enero de 2010, y si gobierno o cualquier persona tiene dudas sobre su transparencia que haga una auditiria

  12. Em quedo parada d’aquest “escarni” públic, que no s’hagi rentat la roba bruta a casa i que hagin de quedar en entredit les ONGS. Amb els mamoneos que ha hagut durant tants anys i que molta gent coneix i ningú ha dit ni mú…i que han deixat el país a la ruïna!!! Està clar que només els pringats apareixen a la premsa amb foto i nom i cognoms (m’incloc en l’apartat pringats). Aquesta noia, ja pot marxar d’Andorra. Ànims a la família, perquè no voldria passar mai per això!!!! m’ha semblat que la seva filla l’està defensant… a les dures i a les madures, molt bé, segur que ho pagarà i no cal fer llenya de l’arbre caigut!!!

  13. que vergonya despres va pel carrer com si tingues molta pasta demana a caritas per despres comprar roba de marca, si necesitaves pasta agafala d’un altre lloc vergonyos, i aquesta tia s’havia presentat per les llistes de comu uf menos mal que no va sortir

  14. M’es completament igual perque ho hagi fet, hi han millons de maneres d’aconseguir diners sense haver d’estafar a pobre gent. Com treballar dotze hores seguides si fa falta ! Robar es la solució facil.

  15. tati, em faria vergonya seguir parlant i sobretot xulejant, vols dir que no t’auries de callar la (…) boca ? sapiguen el que tens a casa hauries de baixar el cap i no tenir els sants collons de seguir xulejant a la gent QUE SI ES LEGAL !

  16. Per mal educada la teva mare, perquè robar 40000 Euros no demostra molta educació. Espero que pagui fort per lo que ha fet, es inadmissible, la gent confia molt en aquestes associacions i cada vegada hi ha més gent que roba els diners que persones amb bon cor destinen per gent desfavorida.

  17. Ja pot pagar i ben pagat ta mare, com hauran surtit les filles…
    Es vergonyós la manca de valors que es té…

  18. Mira ma mare a treballat moolt x els nens saharauis aixi k a callar si no sbeeu 😉 i a comes un error xo tothom comet errors ens aquesta viva i ja els esta pagant aixi qe a xafardejar neu al vostre barri!! Qe ella es legal i ho acabara pagant toot!! 😉

  19. Si esto es así la verdad es que alucino.no entiendo como se puede coger un dinero que sabes perfectamente que es para unos pobres niños que ellos no tienes ninguna culpa de lo que están
    Pasando. Simplemente no lo entiendo.

  20. Un jarro de agua fria para todos los que tanto hemos luchado por el pueblo saharaui, pero como no se le caían las manos cada vez que tocaba un solo euro para lucrarse, y luego te dice con toda su jeta que esta trabajando mucho para traer a los niños y que no había dinero, como iba a haber si se lo gastaba ella, VERGUENZA ajena, solo pido al pueblo andorrano que no meta en el mismo saco a todas las personas que hemos trabajado y estan trabajando para ayudar a este pueblo que tanto necesita y sigan aportando su granito de arena , CARMEN BARDINA ME AS DECEPCIONADO”

  21. I després van de ciutadanes exemplars per que “ajuden” a la gent… S’han de tenir pocs valors!

Comments are closed.

TOTES LES NOTÍCIES