Después de Lucía del realitzador Michel Franco venç en la tercera edició del Festival de cinema online desenvolupat al portal de pagament per visió Filmin. Después de Lucía és un potent drama sobre l’assetjament d’una noia en una escola d’elit d’una violència absolutament feridora. La protagonista viurà un calvari de vexacions i sofrirà en silenci aquesta càrrega insuportable de sostenir fins al límit de les forces. La pel·lícula retrata aquest procés despietat de destrucció d’una jove en tota la seva crueltat però ho fa amb un cert distanciament que l’apropa a l’estil clínic de l’austríac Michael Haneke. Al capdavall, un retrat d’uns adolescents irresponsables com a exponent d’una societat malalta

Aquesta segona cinta del mexicà Michel Franco, que va ser guardonada com a millor pel·lícula de la secció paral·lela Un certain regard del Festival de Cannes 2012, no ha parat de guanyar guardons i reconeixents arreu. El jurat que va concedir el premi SGAE Talent a la millor pel·lícula de la secció oficial va valorar sobretot «El tractament de la pèrdua, el punt de vista inaudit per la seva duresa i transcendència sobre l’assetjament escolar, i les seves prodigioses interpretacions constaten la grandesa de la segona pel·lícula de Michel Franco i en prova el seu talent. Més enllà de l’Atlántida aquesta és una pel·lícula que ha despertat un entusiasme unànime».

El jurat va decidir atorgar també una menció especial al film brasiler Sonidos de Barrio de Kleber Mendoça Filho i destacar també la interpretació de Nadia de Santiago en el film Ali de Paco R. Baños. El festival va tancar pràcticament les seves projeccions aquest diumenge dia 21 amb la visió online del segon llargmetratge de Jonás Trueba Los ilusos a partir de la novel·la pòstuma del genial guionista Rafael Azcona. El certamen online organitzat per Filmin ha mantingut les projeccions fins aquest dilluns dia 22 i des del seu inici fa un mes ha ofert més de 30 llargmetratges repartits en dues importants seccions: la Secció Oficial que aplegava films espanyols o film rodats tant a l’Estat espanyol com a Llatinoamèrica, i la secció Atlas que comprenia films inèdits encara en sol espanyol i que han circulat per festivals internacionals de renom.

Per Joan Millaret Valls / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada