Els darrers dies els mitjans de comunicació ens han tramès notícies que poden fer pensar que potser ens trobem a la recta final de Vallnord.

Segons com es miri aquesta notícia, fa temps temuda, pot preocupar molta gent. Pot preocupar els treballadors de les estacions, pot preocupar els hotelers de la zona i els diferents negocis que en són propers i pot preocupar lògicament els Comuns i els ciutadans de les parròquies afectades, en especial el Comú i els ciutadans de La Massana. Que passarà ara?

Jo no sé els detalls del que passarà, depèn de les decisions que prenguin els responsables, però soc dels que pensa que no passarà res que ens hagi d’amoïnar gaire.

Al cap i a la fi Vallnord no és més que una marca. Una marca que pot ser estimada i la seva desaparició ens pot afectar sentimentalment, però és simplement una marca.

Els que ens guanyem la vida creant i intentant donar prestigi a marques no ens fa cap gràcia que acabin desapareixent, però amb la realitat ens hi hem anant acostumant. La dinàmica del món dels negocis, sigui pels canvis de propietat, o sigui per les diferències entre socis, com segurament és el cas de Vallnord, fan que s’hagin de canviar sovint els noms dels productes. També hi ha marques que fracassen, però aquest no és el cas.

Un company de treball sempre em deia una cosa que es podria malentendre, “no hi ha res més curt que la memòria d’un client”, i això és el que ens passa als consumidors amb les marques, que n’assumim fàcilment una de nova i ens oblidem ràpidament de l’anterior.

A final d’aquest mes diferents establiments de la coneguda cadena Aki de bricolatge, canviaran el seu nom a Espanya per passar a dir-se Leroy Merlín. El nou propietari ha cregut que havia de ser així. No sols canviaran de nom sinó que agafaran el del que ha sigut el seu principal competidor. Creieu que per això facturaran menys? No ho crec.

A dia d’avui el més important és tenir un bon producte que sigui molt competitiu i saber-lo vendre. Si és així, un canvi de marca es pot assumir, no és poca cosa però és bàsicament un tema de comunicació, cal donar a conèixer els canvis adequadament al mercat.

Però es podria anar més enllà i aplicar la norma clàssica d’aprofitar un problema per convertir-lo en una oportunitat. No deu ser fàcil, però seria un bon moment per fer-ho en el que encara és Vallnord.

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada