vinyesAmàlia Vinyes va tenir un cap de setmana molt difícil en el meeting inicial de l’europeu de la Seat León de la present temporada. Els inicis van ser prometedors, va aconseguir una excel·lent 12ª posició en la sèrie qualificativa, però en les carreres la sort no va estar del seu costat. En la primera un problema electrònic del Seat León i en la segona l’impacte d’un rival la van deixar pràcticament inèdita a Nurburgring.

El primer contacte de Amàlia amb la pista del circuit de Nurburgring es va dur a terme en les mànigues d’entrenaments lliures (30’ + 30’). La primera es va disputar amb l’asfalt mullat i amb boira en algunes zones del traçat, o sigui que l’escenari no era el més apropiat per fer les proves previstes. Davant aquest decorat, la pilot andorrana va aprofitar aquesta mànega per fer els primers quilòmetres al volant del nou Seat León y conèixer el traçat d’un circuit mític per als afeccionats a l’automobilisme. A més es un dels catalogats com a complicats pels que hi han de competir,
La situació va canviar unes hores després, concretament a les 16h00, quan es va iniciar la segona mànega lliure. L’asfalt estava sec, encara que el cel amenaçava pluja i la boira seguia sent una molèstia. En aquestes condicions *Amàlia ja es va concentrar a preparar les carreres, les previsions marcaven que dissabte i diumenge faria bon temps. Va marcar l’el 12º registre (2’13”181) entre els 21 `pilots que van participar en aquesta primera cita de l’EUROCUP Seat León.

Una vegada finalitzada aquest primer dia en el circuit de Nurburgring, Amàlia era optimista, estava convençuda que havia aprofitat aquesta dura jornada per conèixer el circuit i seguir millorant el cotxe, malgrat tot considerava que: ‘Ha estat una llàstima el tenir una climatologia tan adversa. En els primers lliures hem començat de zero al no tenir cap referència del León amb l’asfalt mullat. Després a la tarda, amb l’asfalt sec, tot ha estat més fàcil, hem aconseguit un bon registre que ens ha situat a la zona mitjana de la classificació i això és un plus de motivació per seguir millorant.

Queda molt per fer, seguim amb problemes de frens encara que això sembla que és un handicap general en tots els León. L’objectiu és buscar el límit del cotxe i fer-ho competitiu al màxim’.
En la tanda d’entrenaments oficials (30’), va seguir l’optimisme en l’equip de la pilot andorrana. Amb una temperatura que rondava els 10º i l’asfalt sec, l’estratègia a seguir era escalfar bé els pneumàtics i intentar trobar la pista favorable, pel que fa a rivals, per poder marcar el millor temps. Amàlia des del primer intent de volta ràpida es va situar en la 12ª posició, però en una volta al limiti del final del temps va aconseguir millorar un lloc, al parar el crono en 2’12”075. Respecte a aquesta última volta: ‘Crec que hagués pogut rebaixar alguna dècima més, però en una de les zones delicades del circuit m’he trobat més tràfic del que hagués desitjat. De tota manera estic contenta amb el temps, em tocarà sortir des d’una posició incòmoda però prop dels millors’.

En la primera carrera (12 voltes) la línia ascendent que seguia Vinyes es va trencar de manera inesperada. Va realitzar una excel·lent sortida, va millorar una posició però en la tercera volta el Seat León va perdre potència i… les bones expectatives es van acabar en aquest moment. Amàlia explicava així el succeït: ‘De cop el León no passava de 60 km/h, vaig demanar al meu equip que fer i em van comentar que, quan pogués, parés el cotxe i el tornès a engegar a veure que passava. Així ho vaig fer, i a partir d’aquest moment el León va tornar al seu rendiment normal, el problema era que llavors tots els rivals m’havien avançat i no hi havia opció de millorar posicions. Segons sembla és un problema de joventut del cotxe, el mateix els va passar a altres cinc pilots. La solució? De moment cal esperar demà matí a veure que passa’.

En la segona carrera (12 voltes), la situació no va millorar però per motius ben diferents. Amàlia va sortir de manera impecable i al avançar a un dels seus rivals (Jordi Oriola) aquest va impactar amb la part posterior del seu León. L’eix posterior va quedar danyat la roda posterior esquerra bloquejada,… en resum, la pilot andorrana quedava fora de carrera just a l’inici de la mateixa. Amalia, molt enfadada, no es creia el que havia succeït: ‘He sortit molt bé i de cop he sentit un cop a la part posterior, el cotxe s’ha girat quedant de cara als rivals que sortien per darrere i després recuperant el sentit de la marxa. Després del que va succeir ahir tenia ganes de comprovar si el problema estava resolt, però no he tingut opció’.

Cal esmentar que Jordi Oriola va ser penalitzat amb 30” pels comissaris esportius per aquest incident.

El circuit de Salzburg (Àustria) serà l’escenari de la segona cita de l’EUROCUP Seat León els dies 23, 24 i 25 del present mes de Maig.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada