Debels (Sport) y Garces (Producció) fan bo el pronostic de la Pujada Arinsal

A la Pujada Arinsal, segona prova vàlida per al Campionat de França de Muntanya (CFM) 2a divisió i pel Trophée Pyrénées, no hi va haver-hi sorpreses. Els actuals líders del CFM 2, Jeremy Debels (Osella) i Ronald Garces (Porsche 997 CUP), van dominar amb total claredat l’inici del meeting de les seves respectives categories, un fet que va tenir conseqüències decisives amb la posterior aparició de la pluja.

Entre els Vehicles Històrics de Competició (VHC) excel·lents prestacions dels pilots andorrans. Carles Puig (R5 GT Turbo) va marcar el millor crono (2’48”871), seguit d’Isidre Lloen (Porsche 911) a 3”087 i Efren Frases (Porsche 911) a 3’926.

L’ANDORRA LEGEND FESTIVAL va aconseguir l’objectiu previst, és a dir que pilots i vehicles que formen part de la història d’aquest esport d’Andorra, tornessin a competir encara que sense la pressió de lluitar contra un crono. Al final tots els participants van ser obsequiats amb una placa Trofeu Joan Vinyes.

La pluja no va voler perdre’s la festa de l’automobilisme andorrà i va fer acte de presència durant la segona jornada de competició. Les últimes dues pujades de carrera es van disputar amb l’asfalt mullat, amb la qual cosa el crono de la primera pujada (dissabte día 9) seria el que quedaria reflectida en la classificació final.

Categoria Sport. Jeremy Debels va marcar el ritme amb l’asfalt sec.
S’esperava amb expectació el duel entre Jeremy Debels i Dimitri Pereira, vencedor l’any passat a Andorra. El vencedor de la cita de Quillan (Debels) va seguir amb la dinàmica vencedora i sempre va estar uns segons per davant del seu gran rival.

Un altre duel interessant va ser l’esmentat, entre Thievant i Montellà. El pilot andorrà es lamentava mentre que la pluja queia amb generositat: “En la segona pujada he aconseguit el millor temps absolut sobre l’asfalt mullat, de poc va servir perquè el crono que valdrà serà el de la pujada d’ahir. Diria que la tercera pujada es correrà en mullat. A més afegia: Em queda un regust amarg, per avui havíem canviat algunes coses en el Speed Car, estic convençut que nostre crono hagués millorat, però és un fet que no podrem comprovar”.

Meritòria la 5a plaça aconseguida pel també Jove Pilot de l’Automòbil Club d’Andorra, Raul Ferrer, que debutava en aquesta prova als comandaments d’un Speed Car.

Debels ens va comentar d’aquesta manera la seva opinió de la pujada: “És la primera vegada que vinc a córrer a Andorra, el traçat m’ha agradat molt, molt variat tècnic i interessant. L’organització és molt bona i tant l’aparcament com la zona m’ha agradat molt, estic convençut que tornaré l’any que ve”.

Classificació SPORT:
1. Jeremy Debels (Osella) 2’15”364, 2. François X. Thievant (Silver Car – CM) a 7”375, 3. Arnaud Cholley (Dallara F 315) a 8”315, 4. Edgar Montella (Speed Car GT) a 9”315, 5. Raul Ferrer (Speed Car) a 14”284.

Categoria Producció. Ronald Garces sense rival.
En la categoria, també denominada turismes, Garces va saber imposar la potència de la seva Porsche davant els seus rivals, en principi, amb mecàniques amb prestacions més modestes. Li van acompanyar en el podi Fabrice Desgortes (Seat León Supercopa), vencedor unes setmanes abans en Quillan, i a Frederic Toubert (Peugeot 206), que va anar el campió del Trophée Pyrénées 2017.

El guanyador, Ronald Garces, ens va comentar d’aquesta manera la seva estada a Arinsal: “Quan vaig venir a reconèixer el traçat em va semblar molt més senzill, la realitat ha estat molt diferent. La dificultat d’algunes “paelles”, i la varietat del traçat m’ha agradat, és la primera vegada que vinc a córrer Andorra, i molt possiblement repetiré. És una pena que avui no hagi fet bon temps, tot es va jugar en la pujada d’ahir. L’organització tot molt bé, a pesar que ha estat una pena trobar un pàrquing una mica petit per al nombre de corredors”.

Classificació PRODUCCIO:
1. Ronald Garces (Porsche 911 CUP) 2’29”344, 2. Fabrice Desgortes (Seat León Supercopa) a 7”885, 3. Pierre Segura (Audi R8), a 9”376, 4. Tomas Plancq (Lancia Delta Evolution), a 10”798, 5. Jean Marc Batista (Citroën Saxo), a 15”313.

En Denis Marot, responsable de ACA Sport, ens va fer la següent valoració de la prova: “Estem satisfets del resultat de la prova, a pesar que és la primera vegada que es fa en aquest escenari i hi ha coses a millorar. L’any passat teníem menys participants en la pujada de Arcalís, és una prova que té molt potencial. Aquest any hem intentat tenir més gent del país, ahir molts afeccionats van pujar a Arinsal i la possibilitat de poder pujar a l’arribada amb el telecadira, ha fet que és puguin acostar més als pilots.

Avui malgrat la pluja hi havia públic tant del país com de fora de fora. L’organització s’ha pogut fer prop de la zona tècnica, i ha facilitat molt la logística de la cursa.
Els comentaris del que els corredors i els seus equips han dit és que estaven satisfets per la localització l’organització i han donat molts comentaris positius sobre la prova. Molts han anunciat que volien tornar l’any que ve.

La baixada lliure que es va fer ahir, demana reflexió de cara l’any que ve, vist l’incident que va passar. L’any que ve el parc tancat segurament tendrá algunes variacions i s’aplicaran punts de llum que aquest any, han faltat. Per una primera prova aquí, estem satisfets, llàstima que avui hagi plogut però això és impredictible”.

Així doncs, les sensacions que ha deixat aquesta Licitada Arinsal, malgrat la pluja, són molt bones i en la ment de tots està la certesa que hi haurà una nova edició el proper any.

Fotoesport

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada