De qui depèn la seguretat d’una empresa?

Quan fa 10 anys una empresa parlava de seguretat es referia, com a molt, a posar una alarma perquè els lladres no poguéssin entrar físicament a les dependències de la mateixa. Amb el pas del temps s’ha descobert que els riscos per a una companyia s’han augmentat amb l’arribada de les Noves Tecnologies.

Malgrat que les amenaces són verificables, s’intueix una mena de despreocupació per part de les empreses quan es parla de seguretat informàtica. Això és el que es desprèn de l’últim informe elaborat per la companyia de ciberseguretat Kaspersky Lab.

Segons aquesta només un 14% dels empleats d’una companyia tenen coneixement de les polítiques i normes de seguretat que regeixen l’empresa per la qual treballen. Per Kaspersky es tracta d’una “falta de conscienciació preocupant”.

A Espanya l’estudi ha revelat que el 51% dels empleats considera que la seguretat d’una empresa és una responsabilitat compartida entre la direcció i els propis treballadors. El 24% d’aquests últims creu que les empreses en què treballen no tenen política de seguretat.

Combinant aquestes xifres es denota que hi ha un llarg camí que recórrer perquè les direccions i les persones que treballen a sou estableixin protocols de seguretat informàtica.

Per Tecnonews / AMIC 

TOTES LES NOTÍCIES