Cuinar sa per a tota la setmana: trucs i consells

Cuinar sa per a tota la setmana: trucs i consells
Planificar el menú i després comprar, no a l’inrevés. Autor: istock.com

Cuinar i menjar sa durant tota la setmana és possible si coneixes les claus per a alimentar-te millor. Per a poder seguir una dieta saludable, a més de cuinar els aliments amb poc greix, hi ha altres trucs senzills i fàcils de posar en pràctica:

  1. Aprendre a menjar variat. L’ésser humà és omnívor per naturalesa i hauríem d’ingerir tota mena d’aliments, ja que cadascun aporta uns nutrients.

  2. Planificar un menú per a tota la setmana. Una vegada que coneixes quins aliments que has d’incloure en la teva dieta diàriament, una o dues vegades per setmana o només eventualment, resulta més senzill poder planificar un menú setmanal complet, que incorpori tots els tipus d’aliments en les seves justes proporcions.

  3. Fer una bona llista de la compra. Si coneixem quin menú farem, podrem comprar en funció del que hem de menjar, i no al contrari. La llista basada en el menú passarà a ser més nutritiva, efectiva i, també, econòmica.

  4. Menjar amb calma. Menjar sense presses és beneficiós per a la salut. Segons un estudi de l’Associació de Cardiologia dels Estats Units, menjar amb rapidesa augmenta cinc vegades el risc de la síndrome metabòlica, que inclou malalties com a obesitat, pressió alta i nivells elevats de colesterol. La raó es troba en el fet que, en menjar massa de pressa, el cervell no té temps suficient per a registrar que estem tips, per la qual cosa mengem més del necessari.

 

Per Consumer/eroski.com / AMIC – Tot Sant Cugat 

Deixa un comentari

TOTES LES NOTÍCIES