Des que es va fer càrrec del restaurant social Cal Focall el passat 5 d’agost, la Creu Roja Andorrana ha atès fins a 22 persones al llarg d’aquest mes, entre les quals un menor. Això ha comportat que s’oferissin un total de 266 dinars en el 24 dies d’obertura i el principal motiu per acudir-hi, segons han exposat els usuaris a l’entitat, és la manca de recursos econòmics. Creu Roja afirma en un comunicat que les dades ‘reafirmen’ la necessitat de continuar oferint aquest servei a la població, de la mateixa manera que ho fa el fet d’haver introduït un servei de sopars en forma d’entrepà i una peça de fruita.

Un total de 22 persones han estat ateses per la Creu Roja a través del restaurant social que gestiona des del passat mes d’agost. D’aquestes, set persones hi han assistit els 24 dies d’obertura, encara que la mitjana és de 12 dies.

Del total d’usuaris, el 59,09% eren homes i el 41,91% dones, segons les dades de Creu Roja. Per nacionalitats, el 54,55% eren espanyols, el 27,27% andorrans i el 18,18% portuguesos.

El principal motiu d’assistència al restaurant social és la falta de recursos econòmics (68,18%), segons la informació recollida per la Creu Roja dels usuaris; mentre el 31,82% restant correspon a derivacions directes dels serveis socials i a transeünts.

L’entitat indica en un comunicat que a 31 d’agost el 54,5% dels casos van ser resolts ‘de forma puntual o definitiva’. En el 25% dels casos va millorar la situació de les persones ateses amb l’ajuda dels serveis socials del país, un altre 25% van deixar d’acudir al servei per voluntat pròpia, un altre 16,6% eren transeünts i la mateixa proporció van deixar el servei per malaltia. Per últim, en un 8,31% dels casos es va tancar l’expedient per manca d’interès, la mateixa xifra que va abandonar el país.

Durant aquest mes, vist el funcionament del servei, s’ha decidit ampliar el nombre d’àpats incloent la possibilitat de disposar de sopar amb un entrepà i una peça de fruita.

Aquestes dades, assenyala Creu Roja, ‘reafirmen la necessitat actual de continuar oferint aquest servei a la població’.

El proper mes de desembre l’entitat té previst reunir-se amb els altres organismes implicats per tal valorar el funcionament del restaurant social i buscar possibles millores.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada