Crash Courses: l’aposta formativa de la UOC i ATI per als professionals de les TIC

crashLa Universitat Oberta de Catalunya (UOC), pionera internacional en l’àmbit de l’e – learning, i l’Associació de Tècnics d’Informàtica (ATI) posen en marxa la segona edició de Crash Courses per impulsar la formació contínua al llarg de la vida dels professionals del sector de la informàtica. Així, ATI, en la cerca per millorar els serveis que ofereix als seus associats, ha signat un conveni amb la universitat virtual perquè la seva oferta formativa pròpia es complementi amb la de la UOC, que es fa a través del Campus Virtual.

El passat mes de setembre les dues entitats van posar en marxa Crash Courses com a iniciativa pilot, que ja ha format a prop d’un centenar de professionals de les TIC. Van participar d’una oferta formativa basada en tres cursos: Java per a iniciats en la programació, Anàlisi de dades en les xarxes socials i Gestió operativa TI. Es tracta de cursos de quatre setmanes que tenen un objectiu molt clar: poder tenir una línia del currículum que permeti reorientar la seva especialitat a un professional de les TIC.

La bona acollida per part del sector ha fet que el projecte es consolidi, amb una segona edició en què es repetirà un dels cursos (Anàlisi de dades en les xarxes socials) i s’oferiran tres Crash Courses UOC-ATI més: Introducció a la programació de sistemes encastats i sistemes operatius en temps real, Introducció al desenvolupament de programari dirigit per models, i HTML5 i CSS3.

Segons Josep Prieto, director dels Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicacions de la UOC, la segona edició dels Crash Courses és “una resposta a les necessitats actuals dels professionals TIC i un reflex de la societat, la banalització de les xarxes, l’increment dels amples de banda i l’evolució general de les TIC han propiciat el creixement incessant de les ofertes formatives en línia. En el cas dels Crash Courses, els professionals poden cobrir necessitats d’aprenentatge que repercuteixin directament sobre el seu treball diari o sobre seva ocupabilitat en un període curt de temps “.

Dídac López, president de l’ATI, opina que “l’e-learning és l’aposta de present i de futur per a la formació contínua de qualsevol professional de les TIC, el sector informàtic requereix una actualització constant, i en temps de crisi és fonamental oferir continguts formatius de qualitat que permetin al professional estar al dia amb una inversió assumible en temps i en diners. Els Crash Courses van sorgir, i així es reafirma en la seva segona edició, com una resposta a les necessitats reals del sector informàtic i del mercat laboral”.

Per Tecnonews / ACPG – Redacció

TOTES LES NOTÍCIES