Correus espanyols estrena un mata-segells turístic especialment dissenyat per Andorra. Amb aquest element es pretén promocionar la indentitat del Principat i alhora col·laborar a la seva projecció nacional i internacional. El mata-segells està pensat pels col·leccionistes, però també està obert a l’ús particular. Es podrà fer servir exclusivament des de l’oficina d’Andorra la Vella, a partir d’aquest divendres, 12 de maig.

Aquest dijous, l’ambaixador d’Espanya a Andorra, Manuel Montobbio, i el director de Correus espanyols a Catalunya i Andorra, Manel Rey, han presentat el nou mata-segells que estrena l’oficina postal d’Andorra la Vella. Els mata-segells que té l’oficina d’Andorra la Vella tenen una funció estrictament postal, i defineixen d’on i quan surt l’enviament. En aquest cas, el mata-segells té un component turístic i pretén col·laborar a la projecció nacional i internacional del Principat.

Correus espanyols porta gairebé un segle al país i l’entitat ha volgut recompensar-ho. “Hem pensat que Andorra era mereixedora d’una consideració d’aquesta mena i de disposar d’un mata-segells turístic especial que promocioni els seus senyals d’identitat”, ha assegurat Manel Rey.

El disseny, segons el director de Correus espanyols a Catalunya i Andorra, representa la imatge majoritària que es té del país des de fora d’Andorra, unint la natura i la cultura. S’ha escollit l’arquitectura per representar la vessant cultural, mostrant tant el passat profund d’Andorra amb l’església de Sant Esteve i la capacitat innovadora amb el disseny de Caldea.

El mata-segells turístic serà d’ús exclusiu a l’oficina d’Andorra la Vella a partir d’aquest divendres, 12 de maig. Aquest element està orientat i pensat per persones del món de la filatèlia, però també està obert a l’ús particular.

Reordenació d’espais
Segons Manel Rey, la presència de llargues cues a l’oficina de Correus espanyols d’Andorra la Vella és més un problema de limitació d’infraestructures que de personal. Per aquest motiu, estan estudiant la possibilitat de reordenar espais de l’oficina d’Andorra la Vella, de fer-los més amples i polivalents, per poder encabir més espais d’atenció.

A més, les limitacions són peculiars en el cas d’Andorra: “Amb el personal i les infraestructures que tenim a Espanya seria perfectament assumible el servei, però a Andorra la majoria del servei demanat és de tipus internacional i demana més temps d’atenció i allarga la mitjana de temps per client”, ha indicat Rey.

Fa dos anys, per pal·liar en part la problemàtica de les cues es van obrir equipaments informatitzats a les oficines de Sant Julià de Lòria, Encamp, Escaldes-Engordany i la Massana, amb l’objectiu de poder tramitar els mateixos serveis que a l’oficina d’Andorra la Vella.

(Text i foto: ANA)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada