La contractura de coll es pot alleugerir una mica fent una sèrie d’exercicis.

• Dempeus, amb l’esquena recta, col·loqueu una mà sobre el cap (la del costat contrari on us fa mal) i feu que aquest s’inclini lentament cap a la zona del dolor, intentant que l’orella toqui l’espatlla. Compteu fins a deu i torneu a la posició original. Repetiu amb l’altre costat.

• Seieu en una cadira i recolzeu les mans a la vora esquerra del respatller, amb el cap mirant cap aquell costat. Gireu el cap més cap aquell costat, com si volguéssiu mirar-vos l’esquena. Repetiu l’exercici deu vegades i després feu-lo de l’altre costat.

• Seieu drets i relaxats. Gireu el cap lentament cap al costat que us fa mal i després torneu a mirar de front. Feu el mateix del costat contrari. Repetiu l’exercici 10 vegades.

• Dempeus, estireu els braços cap amunt fent que les puntes dels dits es toquin i que el dors de les mans mirin cap a baix. Estireu els palmells com si volguéssiu tocar el sostre, després relaxeu els braços. Repetiu aquest exercici 20 vegades.

• Seieu i mireu de front relaxats. Aixequeu les espatlles cap a dalt. Després, baixeu-les i relaxeu-les. Repetiu l’exercici amb només una espatlla i després amb l’altra.

Per Redacció / Tot Sant Cugat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada