Nadal ja és aquí i tots hem començat a pensar en els productes d’alimentació que comprarem perquè presideixin la taula durant aquestes dates. El primer que hem de fer per aconseguir menjars sorprenents, saborosos i atractius per als nostres convidats, però alhora saludables, és pensar molt bé els menús seguint alguns dels consells que veurem a continuació i adaptar perfectament a el nombre de persones que celebraran les Nadal amb nosaltres, ja que les quantitats són molt importants. Festa no equival a excés, encara que puguem permetre’ns perfectament certs capritxos.

Un cop tinguem molt ben pensat el menú, hem de fer un llistat de tots els aliments que necessitem, l’organització ens facilitarà triar bé i calcular la quantitat ajustada a les nostres necessitats; fer-ho de forma ràpida i a última hora sempre ens pot portar a cometre errors. A partir d’aquí, hem de planificar quan hem de fer el cistell de la compra, aquesta acció sempre dependrà dels aliments que vulguem comprar.

Si el nostre menú inclou productes frescos com peix, marisc o carn hem de tenir en compte que durant el mes de desembre els preus pugen a mesura que s’acosta el Nadal. Així que si volem un estalvi hem d’avançar-nos, anar a comprar amb antelació i congelar-la en bones condicions, per exemple, al buit, d’aquesta manera evitarem la pèrdua de sucs i sabor.

Un altre tema és la compra de la verdura, les hortalisses i la fruita. Tot i que pugui pujar també una mica el seu preu a mesura que s’acosten les dates destacades, hauran de comprar-se els dies previs per poder gaudir del correcte grau de maduresa i frescor.

Els postres casolans que portin nata o crema hauran d’adquirir-se o fer-se un dia abans o el mateix dia de la celebració, l’estat així sempre serà l’òptim i evitarem possibles intoxicacions.

Nadal és una època màgica i ens agrada delectar-nos amb bons aliments, si volem aconseguir provisions de qualitat és recomanable comprar productes de proximitat i de temporada, típics d’hivern. La millor opció per trobar-los és apostar per botigues de barri i qualitat on puguem adquirir productes de la dieta mediterrània.

Aperitiu
Encara que vulguem realitzar un menú saludable podem pensar en l’aperitiu però sempre hem de tenir en compte que siguin aliments naturals i controlar la quantitat. Amb una varietat de 4 plats com els que proposem a continuació serà suficient: pebrots de Padrón, pinxos de tomàquet cherry amb formatge fresc, xampinyons saltats amb all i pop a la gallega o gambes salades. En aquesta varietat predomina la part vegetal, així començarem el menú amb bon peu.

Primer Plat
Quan pensem en el primer plat hem de continuar pel mateix camí que amb l’aperitiu. Si ens ve de gust un entrant calent podem optar pel plat estrella de Nadal: l’escudella de Nadal o per uns xampinyons saltats amb gambes. Si busquem una opció freda, podem fer una amanida amb formatge de cabra, fruits secs i magrana o una sopa de meló amb pernil ibèric.

 

Segon plat
Un bon consell per al segon és acompanyar sempre el plat amb verdures típiques d’hivern com carxofes, faves, espinacs, porros, col, bleda entre d’altres. Des de Clínica Opció Mèdica proposem: 1 rap, lluç, llenguado o besuc al forn amb verduretes de la temporada o un pollastre o gall dindi al cava amb guarnició de cebetes i patates al romaní.

 

Postres
És fàcil que les postres pequem ja que les opcions per a Nadal són moltes i molt apetitoses. Podem permetre’ns algun capritx però les postres principals haurien de ser la fruita. Per tant, en el cistell de la compra de Nadal no hem d’oblidar la fruita, amb ella es poden fer postres súper apetitoses i saboroses com la broqueta de fruita, gelat casolà o carpaccio, la fruita ajudarà també a absorbir els greixos que hem ingerit durant el menjar. Pel que fa a les fruites típiques d’aquesta època de l’any són taronges, mandarines, kiwi, maduixes, gerds, caqui, magrana i aranja. Fins i tot, donat la festivitat de les dates i com a excepció, a aquesta fruita li podem afegir una mica de xocolata negra per sobre.

 

Dolços nadalencs
Els dolços nadalencs no poden faltar en el cistell de la compra però s’han de consumir amb moderació. És important no anar a comprar-los amb fam perquè segur que comprarem més tipus i major quantitat ja que són molt llaminers. Per seguir en la mateixa línia haurem de llegir molt bé l’etiquetatge per veure el contingut de sucres, sobretot. És recomanable comprar aquells dolços que siguin més artesanals i que portin poc greix.

 

Estil de vida i alimentació saludable durant tot l’any
Ara que ja hem vist diferents opcions per celebrar els àpats nadalencs de manera saludable, cal destacar que després de planificar aquests àpats, hem de fer una llista de la compra i ajustar-nos a aquesta, evitar anar a comprar amb gana ja que suposa un gran risc per adquirir aliments no saludables, revisar a casa el que tenim al rebost per no repetir aliments i un cop, a la botiga, hem de revisar etiquetes i evitar aquells passadissos que tinguin grans temptacions.

Per Nadal, igual que la resta de l’any, hem de donar-li al nostre cos aliments i nutrients que sumin salut i triar els productes adequats en el moment de realitzar el cistell de la compra. És un factor fonamental per complir amb aquest propòsit.

Portar un estil de vida i alimentació saludable és primordial i durant aquestes dates tan assenyalades no ens hem de desviar d’aquest camí.

 

Clínica Opción Médica

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada