Com cada any sobre aquesta època, quan deixem de veure les vacances d’estiu com un somni llunyà que ens distreu del dia a dia, la famosa Operació Bikini truca a la nostra porta. Però, com bé saps, posar-se a dieta i ser constant amb ella no és senzill. Per això, tota preparació possible és indispensable per a garantir l’èxit d’aquest nou repte que emprenem.

La importància de la ment en la teva Operació Bikini

El psicòleg Carlos Antonio Rodríguez Méndez, responsable de l’àrea de Psicologia i Mindfulness d’Slow Life House, assenyala l’estreta relació que existeix entre la psicologia i la nutrició. I és que els pensaments que es creen en la teva ment tenen un efecte directe sobre la forma de veure’t i d’afrontar, en aquest cas, una dieta estrica d’aprimament. No es tracta només de tenir força de voluntat; perquè la teva ment sigui la teva «amiga» i no un obstacle més, pren nota d’aquests consells:

1. Sé conscient dels canvis que estan per arribar. Mentre duri la dieta hi haurà canvis en els ingredients del teu receptari, els teus horaris i rutines, les quantitats que serveixis en la taula… Que res t’enxampi per sorpresa i faci flaquejar la teva força de voluntat.

2. Tingues molta paciència amb els temps que marca el teu cos. Res pot modificar-se de la nit al dia i, molt menys, desacostumar-se a uns hàbits per a acostumar-se a uns altres a l’instant. Ja saps el que diuen: millor a poc a poc i amb bona lletra.

3. Marca’t objectius realistes, amb dades i xifres clares que mostrin la teva evolució. Veure avanços, encara que siguin lents, t’ajudarà a mantenir una actitud positiva i a resistir les temptacions fins a aconseguir la teva recompensa final.

4. Cura amb les restriccions absolutes. Els canvis molt estrictes dels nostres hàbits alimentaris poden provocar-nos alteracions físiques i psíquiques tals com irritabilitat, cansament, tristesa, apatia, maldecaps i dificultats en el somni. Molts motius per abandonar la dieta…

Errors habituals que t’impediran complir amb el teu objectiu

José Luís Sambeat, metge expert en diagnòstic i tractament de l’obesitat i autor del Método San Pablo, assenyala alguns errors comuns que boicotegen els nostres esforços per perdre pes. Els trobaràs en el seu llibre Coaching Nutricional, però aquí compartirem alguns amb tu:

1. Seguir una dieta que li ha anat bé a un amic, familiar o conegut, sense consultar a un professional qualificat. El seu cos no és el teu, no compartiu metabolisme i el que a ell o ella li funciona no necessàriament t’anirà bé a tu, sinó que pot perjudicar-te.

2. Les dietes hipocalòriques. Passar fam condueix al fracàs en la dieta i al temut efecte io-io. De fet, un pla nutricional ha de contenir la major part dels aliments.

3. Pesar-te tots els dies. La pèrdua de pes no és un procés lineal: es perd pes i s’estabilitza durant un període, i així successivament. La creença errònia que no vas bé podria fer-te tirar la tovallola.

4. Tirar tot per la borda si caus en la temptació. No passa res, som humans. Saltar-te el pla un dia no implica que ja no siguis capaç de reprendre el teu esforç. Només és una pedra en el camí, però pots seguir endavant.

5. Comparar-te amb altres persones a dieta. Sobretot si has decidit posar-te a règim alhora que la teva parella masculina. L’índex metabòlic i la massa muscular d’home són superiors. A l’hora de perdre pes, ells ho fan més ràpid. De qualsevol forma, ni en aquest ni en cap cas es tracta d’una competició.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada