La  generació Millennial defineix als joves entre 20 i 35 anys. Segons un estudi de Forbes, només l’1% (en comparació al 8% de la població mundial – estudi d’Adobe) és susceptible de prestar atenció als missatges i anuncis convencionals de les marques.

El 50,5% d’ells tenen presència a e-commerce, àrea online en la qual destaquen algunes característiques: compren en qualsevol moment, són molt més cauts a l’hora de gastar diners sent joves crescuts en anys de crisi i l’opinió de desconeguts és més apreciada de la dels familiars durant el procés de compra.

Quines estratègies segueixen les marques per captar la seva atenció? Com aconsegueixen incrementar les seves vendes?
 
1. Cocreació
Al 42% dels millennials els agrada interactuar amb les marques i volen a participar en la creació de continguts. El 21% actua com a intermediaris o connectors, el 38% participa en els debats i opina, i el 25% els crea.

2. Missatges curts i ràpids
La influència de Twitter i Instagram es trasllada a una proposta única de vendes. Triomfen els missatges de vuit o nou paraules que capten l’atenció i que busquen un feedback immediat.

3. Màrqueting experiencial
Prioritzen l’experiència de la compra. L’experiència d’usuari, gamificació i la diversió són una aposta segura per sorprendre’ls amb propostes originals.

4. Xarxes socials i web corporativa
El 73% dels millennials es recolzen en elles per comunicar-se.

Amb 17 anys d’experiència en UX, King eclient segueix apostant per la usabilitat de les webs per a afavorir de forma fàcil, còmoda i intuïtiva, una òptima interacció amb el portal digital. Si l’experiència de la navegació ha estat dolenta, el 88% dels internautes no tornen a visitar aquesta web.
 
5. Recomanacions
El 56% recomana el producte que acaba de comprar als seus amics, el 10% comenta la seva compra a Twitter o en un bloc i el 31% necessita que els altres aprovin les seves compres.

6. Comunicació a través del mòbil
L’utilitzen com a instrument d’informació, de relació, comunicació i diversió.

El disseny web adaptatiu és una tècnica de disseny web que busca la correcta visualització d’una mateixa pàgina en diferents dispositius. Aquesta millora, que King eclient va aportar a webs com la d’Ecoembes, ha contribuït a l’optimització de l’experiència d’usuari de tots els internautes.
 
7. Creació d’una comunitat de marca
Segons Forbes, el 62% és lleial a les marques. Si aquestes lliguen la seva estratègia als seus gustos, poden establir una connexió emocional amb ells.
 
8. Inbound Màrqueting
Triomfa l’aquí i l’ara. Per aquesta raó cal tenir continguts preparats per al consum immediat, independentment del moment en què decideixin accedir a la informació. L’Inbound Marketing, una filosofia que combina tècniques de màrqueting i publicitat feia l’usuari d’una forma no intrusiva i aportant valor, aconsegueix l’objectiu d’apropar als millennials amb eines SEO, xarxes socials, continguts, etc.
 
Els temps canvien i cal adaptar-se a nous clients i mercats en funció de les seves necessitats. És hora d’estar atents per entendre com evolucionen aquests paradigmes.

Per Tecnonews / AMIC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada