Comunicat Oficial del Govern sobre l’aturada de la construcció de l’heliport nacional al Roc del Patapou

El cap de Govern, Antoni Martí, i el ministre d’Economia i Territori, Jordi Alcobé, han comparegut aquest dimarts en roda de premsa per anunciar l’aturada del projecte de l’heliport Nacional al Roc de Patapou.

La decisió de l’executiu es produeix arran de l’informe del tècnic aeronàutic francès, Patrick Disset, que avala la construcció de l’heliport en aquest indret d’Andorra la Vella i les garanties de seguretat, però constata les dificultats tècniques per implantar el vol instrumental, un requisit que el plec de bases preveu aplicar en un termini de cinc anys des de la posta en marxa de l’heliport.

El cap de Govern ha assegurat que l’informe “demostra que el Govern no va jugar amb la seguretat de les persones i els tècnics van treballar el dossier a consciència”, alhora que remarca que l’oportunitat de demanar un informe a l’Aviació Civil de la República Francesa davant els dubtes “que havien sorgit amb posterioritat a l’adjudicació del concurs i relacionats amb el procés a seguir”, uns dubtes que, ha assenyalat Martí, calia esvair.

L’informe tècnic assenyala que el Roc del Patapou pot acollir tràfic d’helicòpters en vol a vista d’acord amb el projecte presentat i els estudis complementaris necessaris. Assenyala, no obstant, les dificultats per implantar el vol instrumental, unes dificultats que no van en detriment de la seguretat dels vols, però que en condicionarien la regularitat, en obligar a suspendre determinades operacions per raons de visibilitat.

“El Govern va optar pel rigor a l’hora de redactar un plec de bases exigent, va optar per la transparència quan va demanar un informe a l’Aviació Civil i opta per la prudència ara en descartar un projecte que podria presentar algunes dificultats per complir amb el plec de bases, especialment pel que fa al vol instrumental”, ha destacat Martí.

El ministre Alcobé ha estat l’encarregat d’aportar el detalls tècnics. El ministre d’Economia i Territori ha apuntat que la majoria d’heliports funcionen amb la màxima seguretat només amb el procediment visual, però que l’informe assenyala que pel que fa al vol instrumental, “hi ha la possibilitat d’incomplir el plec de bases”. “L’argument ens sembla prou important”, ha assenyalat el ministre, que ha precisat que el Govern està convençut de la necessitat de disposar d’un heliport i de línies regulars i que hi continuarà treballant amb fermesa.

El cap de Govern ha informat que juntament amb el ministres s’han entrevistat amb un representant de l’adjudicatari del concurs, la UTE Heliand-Cat Helicòpters, per informar-lo de la decisió del Govern. “Vull agrair la comprensió que ha mostrat en la decisió que adoptarà el consell de ministres demà al matí, així com l’actitud constructiva i prudent que ha tingut en els últims mesos”.

Antoni Martí també ha felicitat els tècnics del ministeri d’Economia i Territori i el ministre Jordi Alcobé “pel magnífic treball que han dut a terme i pels seus esforços en pro de la transparència i el consens”.

Text i foto: Govern d’Andorra

4 comentaris

  1. Aquest joan que manifesta tanta animadversió per la Sra. Cònsol Major de la Parròquia d’Andorra la Vella deu esperar añgun favor personal dels xicotets de Da que estan fent de ministres. No tens ni idea del que estàs tractant i segurament que no ets pas resident a Andorra la Vella; si ho fossis no crec pas que t’hauria agradat tenir helicòpters volant damunt del teu cap… I no diguis atntes ruqueries. Si es va tancar la guarderia que dius, va ser per estalviar diners i afavorir la canalleta. Del què dius dels euros “gastats” en informes, hauries pogut oferirte tu sense cobrar, de tan intel·ligent. Ets un mentider mal intencionat: el qeu fa de cap de govern cobra molt més que la cònsol. T’hauries de fotre un tap a l’esquella.

  2. Rep el nom de Regles de Vol Instrumental (més conegut per les seues sigles en anglès, IFR -Instrumental/ Flight Rules), el conjunt de normes i procediments arreplegats en el Reglament de Circulació Aèria, que regulen el pilotatge d’aeronaus en condicions de visibilitat reduïda. Es tracta del mètode de navegació alternatiu a les Regles de Vol Visual o VFR -Visual/ Flight Rules
    http://ca.wikipedia.org/wiki/Regles_de_Vol_Instrumental

  3. Felicitats govern. Al menys tenim l’informe que la Roseta nomes valorava el vol. Qui ha de dimitir es ella. Va plegar del PS per continuar, h intentat carregar-se l’heliport, insisteixo, el lloc es bo, i ha tancat la guarderia i s’ha gastat 6000 amb un estudi. Guanya mes q el cap de govern í te consellers a poques hores a 2400€. Plega.

  4. Jo no sóc massa intruïda, però… Què vol dir amb lo “del vol instrumental”?, Que toquen música quant s’enlairen o aterren?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada