cometUn any després de l’inici de la campanya Cometoandorra.ru, que sorgia de la compra del web amb el mateix nom i tenia per objectiu potenciar les visites de turistes d’alt nivell adquisitiu; la seva impulsora, Stephanie Steinbrecht-Aleix, creu que ha aconseguit que la marca Andorra s’hagi vist a la meitat del món i amb un posicionament en el sector premium ‘que a Andorra no està del tot desenvolupat’. Segons Steinbrecht-Aleix, comptar amb la model i núvia de Fernando Alonso, Dasha Kapustina els ha permès no només fer-se veure al mercat rus sinó vincular-se a tot el món de la Fòrmula 1; una repercussió, ha indicat, ‘que no es pot xifrar en milers d’euros’, sinó que va més enllà de les estadístiques per les sinèrgies que s’han aconseguit crear amb aquest sector. Alguns exemples de l’impacte de la campanya són que s’han rebut una vintena de reserves de famílies vip per gaudir d’estades al Principat durant l’hivern i s’han gestionat una desena de peticions d’informació sobre residències actives o passives.

La impulsora de la campanya Cometoandorra.ru, Stephanie Steinbrecht-Aleix, celebra el primer any de la iniciativa amb un especial sobre la visita de la model i núvia de Fernando Alonso, Dasha Kapustina, a Andorra per la revista Hola, coincidint amb el 70è aniversari de la publicació. Per Steinbrecht-Aleix ha estat ‘un repte engrescador’ com també el fet de dur-lo a terme amb un pressupost reduït. I és que les vuit empreses que han participat en la campanya han aportat 500 euros mensuals per ser presents en tota la difusió de la promoció.

‘Exportar des d’Andorra una noticia amb un vip al món i amb diferents idiomes ha estat el gran repte’, ha resumit.

Fa gairebé un any de la visita de Kapustina al Principat i la campanya, segons Steinbrecht-Aleix, ha donat visibilitat a la marca Andorra en mig món i en el sector premium. De fet, tot i que inicialment es buscava atraure principalment el públic rus, el resultat és que ‘ens ha tornat tot el món de la Fòrmula 1’, s’ha vist en tot el circuit d’aquesta disciplina.

Altres resultats més comptables són que, a través de la campanya Cometoandorra.ru així com de les iniciatives que els col·laboradors, com la cadena Sport Hotels, han dut a terme s’han rebut demandes d’estades esportives en altitud, de vacances vip al Principat o peticions d’informació sobre les residències. Segons Steinbrecht-Aleix, això indica que hi ha una manca d’informació en anglès en tot el procés d’obertura econòmica i ha lamentat que aspectes tan importants com la cobertura sanitària no disposin dels enllaços en aquest idioma.

La promotora del Cometoandorra.ru ha constatat un ‘dèficit de notorietat d’Andorra’, per la manca d’informació en altres idiomes per exemple, i ha considerat que el país ‘té totes les cartes a favor per esdevenir un ressort de luxe’, sempre compatibilitzant amb altres mercats.

Nous mercats i nous sectors Aquest 2013 s’han centrat en el portal rus i anglès però de cara al 2014 potser el mercat àrab sigui un repte, ha assegurat Steinbrecht-Aleix. Aquest repte va molt lligat a l’obertura econòmica i podria incloure nous sectors com l’alta joieria o la medicina estètica, a més de l’alta competició esportiva i el benestar.

Per seguir endavant amb la campanya compta amb l’obertura comercial de l’aeroport de la Seu que hauria de permetre fer arribat jets, com tenien previst en un inici, però sobretot insta a trobar una solució ‘immediata’ per a l’heliport. ‘Els turistes d’aquest nivell sovint viatgen en helicòpter o en jet privat’, ha apuntat. ‘Fins ara quan han arribat personalitats han aterrat al camp del Consell, si no hi ha res més fem-ho així, però obrim-ho’, ha insistit. I és que encara que sigui una solució ‘momentània’, Steinbrecht-Aleix considera que ‘no podem esperar més’.

Un altre aspecte que es podria potenciar és el turisme rural, pel valor afegit que aporten aquests establiments. ‘Són dos estrelles però amb gran encant’, ha assenyalat.

‘Estem en fase de negociació per la nova campanya’, ha informat, ‘ja veurem si tornem a comptar amb la Dasha o si sorprenem amb una altra personalitat’, ha afegit la responsable de Cometoandorra.ru.

Steinbrecht-Aleix ha assegurat que tenen suport ‘però no volem repetir la mateixa campanya, hem de fer un pas endavant’.

Foto: Revista Hola

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada