Comencen les tasques de perforació del túnel de Tresponts a la C-14

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya ha iniciat les tasques de perforació del túnel de Tresponts (C-14), peça clau en les obres de condicionament i millora de la carretera que estan en marxa des de la tardor passada. El futur túnel, als termes d’Organyà i Fígols i Alinyà, tindrà una longitud d’1,3 quilòmetres i permetrà millorar el traçat per un tram sinuós del congost de Tresponts. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha participat en la comissió de seguiment de les obres, i ha visitat els treballs, juntament amb alcaldes de la zona i representants veïnals.
 

L’obra, amb una inversió de 35,4 MEUR i un termini d’execució de 36 mesos, permetrà enfortir la cohesió territorial del país, millorar la seguretat d’aquesta carretera i afavorir la permeabilitat amb l’Alt Pirineu. Aquesta actuació abasta en total un tram de prop de 3 quilòmetres,  entre la sortida del nucli d’Organyà i el túnel existent del Montant de Tost, just abans de la intersecció amb la carretera LV-4001.

 
L’estructura principal de l’obra és el nou túnel, que es construeix per millorar el traçat de la carretera existent. La secció del túnel serà de 12,5 metres d’ample per uns 8 metres d’altura, amb dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada, un per sentit, una mitjana d’1 metre, voreres d’1 metres i vorals d’1,25 metres. Així mateix, es construiran dues galeries d’evacuació i s’habilitaran sortides des del túnel a les galeries cada 250 metres, aproximadament.
 
Per la composició del terreny, el primer tram d’entre 15 i 20 metres de cada costat del túnel es construirà amb mitjans mecànics i la resta, amb voladures. Es preveu que el túnel i les galeries quedin excavades la primavera de l’any que ve.
 
D’altra banda, la calçada s’ampliarà fins als 10 metres d’amplada, amb dos carrils, un per sentit, de 3,5 metres i  vorals d’ 1,5 metres, per tal de millorar la seguretat en tot aquest tram. Per encabir la nova plataforma, donada la singularitat orogràfica d’aquesta zona, es construirà, en el costat de la carretera més proper al riu, un mur d’escullera de 100 metres de longitud per 1,5 metres d’ample,  i cinc trams de voladissos de com a màxim 2 metres d’ample com a màxim.
 
A més, a la banda més propera a Organyà, s’eixamplarà la calçada d’un túnel existent de 51,5 metres de longitud, per adaptar-lo a la resta. La nova secció serà d’11,50 metres d’amplada per 7,50 metres d’altura.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.