Combatre els cruiximents

Quan es fa esport després d’una llarga temporada de repòs és possible que després es pateixin cruiximents. Però els cruiximents poden arribar no només al realitzar esport, sinó al fer qualsevol esforç físic.

Es tracta d’uns dolors musculars que s’acompanyen d’inflamació muscular i que perduren entre un i cinc dies. 

Molts científics indiquen que es produeixen per microtrencaments de les fibres musculars i, encara que sovint es diu que, si després de fer exercici ens prenem un got d’aigua amb sucre evitarem patir cruiximents, els científics ho descarten. I és que, fa temps es creia que els cruiximents es devien a l’acumulació d’àcid làctic que es cristal·litzava com a resultat d’un exercici intens. Però, aquesta teoria ha quedat obsoleta.

Un mètode que pot resultar efectiu per alleugerir el dolor i reduir la inflamació muscular aplicar fred sobre la zona adolorida.

Els cruiximents ens indiquen que ens hem esforçat massa, però no ens han d’impedir continuar amb el nostre ritme esportiu l’endemà, a més, el dolor minvarà quan tornem a escalfar el múscul.

Així que el millor mètode per combatre els cruiximents és continuar fent exercici.

Per Redacció / AMIC – Tot Sant Cugat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.