Com muntar una start-up i tenir èxit

Comença el 4YFN (Four Years From Now), l’esdeveniment internacional impulsat pel Mobile World Congress que se celebrarà a Barcelona durant quatre dies (26- 1 de març) i que connecta a emprenedors, startups, acceleradores i inversors de tot el món per impulsar la creació i el desenvolupament de noves empreses. Spaces la nova oferta internacional d’espais de treball que promou una comunitat dinàmica per a emprenedors i empreses, ha decidit mostrar el seu suport a l’ecosistema emprenedor espanyol i internacional, habilitant un espai de treball dins el recinte que ajudarà els emprenedors a connectar i desenvolupar sinergies úniques .

Molts espanyols han somiat sempre amb muntar el seu propi negoci. De fet, segons un estudi realitzat per Spaces, el 42,4% dels emprenedors espanyols sempre ha tingut com a objectiu crear el seu propi negoci. La companyia d’espais de treball ha elaborat un decàleg amb tot el que un professional necessita per esdevenir un bon emprenedor:

  1. Una bona idea: segons un estudi realitzat per Spaces, 4 de cada 10 espanyols pensa que un emprenedor d’èxit ha de comptar amb una bona idea. Aquest és un dels aspectes més importants a l’hora de muntar un negoci: si el producte o servei que s’ofereix ajuda a satisfer una necessitat específica per a un nínxol de mercat concret, llavors el negoci té moltes possibilitats de funcionar.
  2. Diferenciar-se de la competència: un bon emprenedor ha de ser capaç, no només de tenir una bona idea, sinó d’aconseguir que el seu negoci sigui únic, ja sigui perquè s’ofereix un producte o servei nou o perquè el mateix inclou característiques que el fan especial. Diferenciar-se de la competència serà la clau per trobar un lloc en el mercat.
  3. Solvència econòmica i finançament: per dur a terme una bona idea, tots els negocis necessiten sustentar amb una base econòmica. Un emprenedor ha de comptar amb solvència financera suficient com per poder començar el seu projecte sense contratemps i afrontar les despeses inicials que comporta crear una empresa. Una gran barrera a l’hora d’emprendre són els alts impostos als quals s’enfronten els espanyols, de fet, la majoria dels emprenedors del nostre país reconeixen que aquesta és la principal dificultat a la qual s’enfronten. Hi ha organismes i plataformes encarregades d’accelerar el creixement de les startups, a més d’ajudar a superar les barreres econòmiques inicials a què s’enfronten aquestes noves empreses.
  4. Il·lusió i motivació: un bon emprenedor ha de ser el millor prescriptor del seu propi projecte; ningú podrà creure en un nou negoci si el seu fundador i l’equip humà que l’integra no estan 100% segur del seu èxit en el mercat.
  5. Creativitat: un dels trets més importants que un professional ha de tenir avui en dia és la capacitat de pensar ‘out of the box’, és a dir, adoptar un pensament creatiu que permeti sortir de la zona de confort i provar a fer coses que no s’havien fet abans.
  6. Ser capaç de prendre decisions: muntar un negoci implica arriscar-se per aconseguir un objectiu proposat. Per això, un bon emprenedor ha de ser capaç de prendre les seves pròpies decisions. Aquest aspecte, que marca la gran diferència entre un empleat que treballa per compte d’altri a un que ho fa per compte propi, és molt atractiu per als espanyols, ja que per al 42,4% dels emprenedors el més atractiu d’emprendre és el fet de poder prendre les seves pròpies decisions.
  7. Un entorn professional: l’entorn de treball influeix fortament en la productivitat laboral dels empleats. Desenvolupar un negoci en un entorn inspirador, al costat d’altres professionals d’altres empreses i sectors, pot ajudar-nos a adoptar diferents punts de vista, a generar noves idees i a crear sinergies entre persones i empreses. Però el més important de treballar al costat d’altres professionals és que neix un sentiment de comunitat més fort que el que s’aconsegueix en un espai d’oficina tradicional.
  8. Xarxes socials: en un món empresarial en què els Millenials cada vegada estan més presents, les xarxes socials s’han convertit en potents canals de comunicació amb clients i dins de les organitzacions, a més d’eines per a promocionar productes i serveis. Un emprenedor d’èxit ha de poder dominar les xarxes socials, parlant el seu llenguatge per arribar al consumidor.
  9. Diversitat intel·lectual: un bon emprenedor ha de saber envoltar-se de professionals que l’ajudin a formar un equip fort, capaç d’assolir els seus objectius. Els equips de treball més valuosos són aquells que inclouen persones amb punts de vista i capacitats de treball molt diferents, de manera que poden complementar-se i arribar a solucions més completes. La diversitat intel·lectual d’un grup de treball és el que fa possible que el nivell de creativitat i productivitat d’un equip sigui molt més gran que el que podria aconseguir cada professional de manera independent.
  10. Un lloc de treball inspirador: la composició de l’espai, el mobiliari, la decoració, o el color de les parets pot arribar a afectar els seus nivells de productivitat. Els espais de treball inspiradors amplis, agradables i equipats amb les últimes tecnologies faran que els emprenedors se sentin com a casa i puguin explorar noves capacitats. De fet, per a gairebé la meitat dels espanyols, aquest tipus d’espais suposa un impuls per a ser més creatiu i productiu.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada