Com evitar que l’usuari abandoni el carret de la compra en línia?

El 80% dels usuaris que visiten una botiga online, abandonen el site omplint la cistella de la compra però sense adquirir res. Un informe revela, a través de l’estudi de diferents sites nacionals i internacionals, les claus per evitar que això passi.

Passejar, mirar, provar, agafar un producte, però, al final, res. La llibertat que comporta el mitjà en línia a l’hora de comprar fa que, moltes vegades, l’usuari abandoni el site, omplint el carret, però sense adquirir res. Per tal de detectar quines són les millors pràctiques perquè això no passi, Multiplica, consultora d’estratègia en línia, màrqueting digital i persuabilitat, ha dut a terme un informe en el qual ha analitzat diferents sites nacionals i internacionals i ha desenvolupat quins són els principals aspectes a tenir en compte en el disseny d’una botiga en línia efectiva.

Importància al fet en si de la compra

La compra ha de ser entesa com una experiència, i com a tal, han de quedar clars, en tot moment, els passos que dóna el comprador en ella. Per això, a l’hora d’afegir un producte a la cistella, no ha de quedar en un segon pla, sinó que s’ha de concretar, especificar, etc. Moltes vegades, per no haver introduït de forma correcta les característiques del producte, aquest no s’ha afegit a la cistella.

De la mateixa manera, els passos han de ser reduïts i ràpids, com a molt dos. Les finestres han de carregar-se de forma àgil. Això que a priori, sembla obvi, és un dels motius a destacar de l’abandonament dels compradors, un 18% es van del site per descàrregues lentes de les pàgines.

Claredat i control en el procés

L’usuari ha de ser en tot moment, “amo i senyor” de la seva compra. Ha de conèixer què és el que està adquirint (informació i detall), rebre ajuda si la necessita i percebre seguretat i control en el site, sense distraccions. Per això, els gràfics, missatges, etc, han de ser clars sempre, que no donin lloc a dubtes.

Ningú demana les dades a un client abans de comprar

Hi ha, de vegades, una excessiu zel per sol·licitar les dades de contacte de l’usuari, fins i tot abans que aquest hagi realitzat la seva compra. El registre, s’ha de fer al final, un cop el comprador hagi acabat de manera satisfactòria la seva adquisició.

Formularis humanitzats i intuïtius

Els formularis de compra no han de ser interminables, i costosos. Sempre s’haurà de buscar la humanització en ells, que siguin més semblants a una conversa, que a un fred qüestionari. Ja que a la botiga en línia no hi ha un dependent, traslladar una mica d’aquesta naturalitat al procés, oferint ajuda en tot moment i dotant de facilitat en la manera de pagament.

Cost total, forma de devolució, comprovant i signatura

El cost total de la compra, despeses de transport, etc, s’han de detallar de forma visible al client. De la mateixa manera, és important que en el moment de fer la adquisició la sensació de seguretat sigui absoluta. Cal anar amb compte amb les finestres emergents d’Explorer en què s’adverteix “this page contains insecure Elements”. Així mateix, un dels principals motius d’abandonament de la botiga online, són els costos de transport. Caldrà evitar-los en la mesura del possible i incentivar a l’usuari amb descomptes en compres superiors.

De la mateixa manera, igual que en un establiment el client es porta el seu comprovant, a la botiga online, cal confirmar la compra d’una manera immediata i donar la seguretat que tot s’ha realitzat correctament.

Opció a gravar la compra

Si el comprador se’n va de la botiga sense comprar res, pot donar-la opció de gravar la seva compra per reprendre més endavant. Es tracta d’aprofitar les possibilitats d’Internet, del medi. En una compra física, aquella persona que només va a mirar a la botiga i se’n va sense adquirir, no es pot “reprendre” i induir-lo a que finalitzi la seva compra de alguna manera. No obstant això en el mitjà en línia sí que es pot fer, per què no aprofitar-lo? D’altra banda, si no s’ha materialitzat la compra, hi ha solucions via mail o publicitat en línia per intentar que ho faci en un altre moment.

Per Tecnonews / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *