Coaching i intel·ligència emocional

Intel·ligència Emocional: terme encunyat per Daniel Goleman EUA.

Segons Goleman la intel·ligència emocional és una forma d’interactuar en societat, que té molt en compte els sentiments i habilitats de les persones, tals com: el domini i bon ús dels impulsos, la motivació, la autoconsciència, l’empatia… L’autodisciplina, la compassió o l’altruisme també formen part dels trets del caràcter.

L’absència de la intel·ligència emocional crea diferents i variats trastorns entre ells de salut, conflictes en els estudis, en les relacions personals com a laborals… i en molts altres aspectes de la vida social.

La IE reforça l’autoestima i et condueix al teu interior per revisar i connectar amb la teva personalitat, ajuda a la autocomprensió i presa de consciència d’una realitat que estava oculta o que no estava tan present.

D’altra banda, el coach, ajuda a la persona a saber de l’existència de la seva intel•ligència emocional i al fet que la persona pugui connectar amb ella, perquè aquesta s’activi. Així, la persona pot aconseguir una millor forma de solucionar els problemes diaris, ampliar el seu camp de mira, aprendre a focalitzar i a donar el valor a les coses en la seva justa mesura.

Avui dia, s’utilitza el concepte d’intel·ligència emocional (IE) en una gran varietat de corrents i matèries com la psicologia, la PNL, el coaching, la biodescodificació… que es nodreixen de les seves bases.

El propòsit del coach és aconseguir que la persona trobi i utilitzi les seves “eines” per poder aconseguir afrontar i aconseguir els seus objectius, com es pot apreciar no està gens renyit amb la Intel·ligència emocional, és més es podria fins i tot arribar a confondre, és per això que ambdues formen un gran equip.

Per montseherrera.com / ACPG – Redacció

TOTES LES NOTÍCIES