Clients de BPA denuncien que se’ls cobra el manteniment dels comptes congelats

bpa 1

Petits estalviadors de BPA denuncien que el banc els està cobrant el manteniment dels comptes que tenen restriccions. S’han queixat a l’Agència de Resolució d’Entitats Bancàries (AREB) i l’organisme no els ha donat resposta. La situació els genera desconfiança envers el futur dels seus estalvis. Per això volen reunir-se amb l’AREB i criden a altres afectats a mobilitzar-se.

A banda de les restriccions setmanals de retirada d’efectiu, clients de BPA ha tingut recentment una desagradable sorpresa: el banc els ha cobrat el manteniment dels comptes que tenen bloquejats. Així es denuncia des d’un dels grups de petits estalviadors afectats per la crisi de l’entitat. “És una falta de moral que algú, el banc o qui l’hagi intervingut, guanyi diners amb els petits estalviadors per un servei que està interromput”, afirma Manuel Bustelo, un dels clients afectats.

En descobrir-ho, Bustelo va queixar-se al banc, que va traslladar les responsabilitats a l’AREB. Bustelo denuncia que tot i enviar un correu electrònic a l’organisme interventor per demanar explicacions, no ha rebut cap contestació. Cririca que “l’organisme interventor no només no està responent a les consultes sinó que no està donant cap informació sobre el futur dels nostres estalvis”.

I és que malgrat que l’AREB hagi garantit que els clients podran recuperar els estalvis, la falta de comunicació genera desconfiança. Creu que ha de demostrar amb fets “com es valorarà, quan i com”. A més, afegeix que “des del banc se’ns diu que per molt que hi hagi un banc intermediari això no ens assegura disposar dels nostres diners a curt o llarg termini”.

Per tot plegat Bustelo lamenta que tot i ser segurament la majoria de clients de BPA, els petits estalviadors estan abandonats. Per aquest motiu els insta a tenir més presència al carrer i als mitjans de comunicació. A més, té intenció de demanar una reunió amb l’AREB al setembre.

1 comentari

  1. Es una verguenza la falta de informacion que hay por parte del gobierno y la AREB, de que esta pasando con el traspaso al nuevo banco. Ya pasaron 5 meses y los clientes siguen con sus fondos bloqueados. Con esta actitud estan destrozando el sistema financiero andorrano. El señor Marti tiene ya que salir a explicar que esta pasando, dejen de jugar a las escondidas y den la cara. Y sino renuncien y dejen que gente con mas capacidad y responsabilidad solucione esto de una vez por todas

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.