Cinc aliments bons per a la nostra salut

La nova tendència pel que fa a l’alimentació i la salut ja no és el menjar menys sinó tot el contrari: menjar més. No hem de concentrar a reduir el consum d’aquells aliments “dolents” sinó més aviat focalitzar a incorporar majors quantitats d’allò que ens fa bé. A través d’aquest mecanisme no només deixarem de menjar aliments nocius, sinó que a més millorarem notablement la nostra qualitat de vida.

Hem d’incorporar a la nostra dieta diària per les seves nombroses aportacions al manteniment de la nostra salut els espinacs. Pel baix preu d’una gran bossa d’espinacs, podem reduir el risc de desenvolupar osteoporosi, reduir el colesterol i aportar al nostre cos vitamina K, calci i magnesi. Les seves fulles també tenen alt contingut de flavonoides, molècules vegetals que actuen com antioxidants, i que s’ha demostrat que serveixen per prevenir els càncers de mama, ovari, estómac i pell. L’espinac és una gran font de vitamina A i vitamina C, que no només evitarà que ens emmalaltim durant l’hivern, sinó que també reduirà el risc de malalties cardíaques ..

Els espinacs a més contenen antioxidants que neutralitzen els radicals lliures en el cervell, evitant així els efectes de l’envelliment sobre l’activitat mental, i alguns científics han demostrat que els animals i les persones que consumeixen algunes porcions d’espinacs al dia millorar les seves capacitats d’aprenentatge i habilitats motores.

Idees per servir: posa als espinacs oli d’oliva, pinyons i panses – l’oli d’oliva l’ajudarà a absorbir millor els nutrients.

Ous. En els anys 90 es temia als ous a causa del seu contingut de greix i colesterol. No obstant això, les investigacions han demostrat poca o cap, connexió entre el colesterol de l’ou i el colesterol a la sang. Els ous són una gran font de proteïnes, que conté els vuit aminoàcids i són vitals per mantenir-nos amb energia.

Com qualsevol persona a dieta saludable sap, la proteïna és essencial per mantenir ple i amb energia.

Idees per servir: Per l’esmorzar en el camí, enrotllar una truita de verdures en un embolcall de blat integral. O bé, actualitzi l’amanida d’ou clàssic tallant el teu amb tonyina, olives negres i una mica d’oli d’oliva i vinagre.

Nabius (arandalos): Els nabius són una de les principals fonts d’antioxidants. Aquests antioxidants ens ajuden a prevenir les úlceres, cataractes i glaucoma, a disminuir els riscos de malalties del cor i també a evitar diversos tipus de càncer, i reduir el colesterol. Així mateix col·laboren en la reducció de l’envelliment del cervell, mantenint la nostra memòria aguda i disminuint les possibilitats de patir demència o la malaltia d’Alzheimer.

Idees que serveixen: Posar uns quants nabius en la liquadora amb la mel-o bé, servir en una amanida d’espinacs, ametlles i vinagreta balsàmica per a un àpat lleuger.

Pomes. Menjar una poma al dia pot mantenir els metges als dentistes lluny de nosaltres.

Les pomes contenen tant fibra soluble i insoluble, que no només fan l’ompliment, però també treballar el doble de temps per reduir el colesterol. Alguns metges fins i tot recomanen prendre suc de poma després de dinar un menjar alt en greix per reduir els efectes negatius de l’aliment en la seva

Les pomes també són positives per evitar el risc de malalties del cor. I pel que fa a la salut bucal, estimulen la secreció de saliva i eliminen les taques de les dents a més de refrescar l’alè en un instant.

Idees per servir: mantega a les pomes en rodanxes d’un sabor deliciós de la infància. O bé, els daus en el seu civada abans de la cocció i empolvorar amb canyella per a un pastís de poma amb sabor a esmorzar.

Carbassa. Una tassa de carbassa ens ofereix un 170 per cent del nostre requeriment diari de vitamina A, un nutrient necessari per a la visió nocturna que és difícil de trobar en altres aliments.

Les carabasses de color taronja brillant aporten a més una alta dosi de carotenoides, antioxidants que prevenen la degeneració de l’ull a causa de l’envelliment i que també filtren els raigs cancerígens de la llum. D’altra banda les llavors de carbassa contenen una quantitat significativa de L-triptòfan, que pot ajudar a prevenir la depressió.

També són una font rica en magnesi, un mineral que no solem consumir en quantitats suficients i que és vital per gairebé totes les nostres funcions corporals ..

Menjar seva dosi diària de magnesi reduirà seus riscos de malalties del cor, obesitat abdominal i la diabetis.

Idees per servir: Barregi la carabassa, amb dos o tres formatgets, una pastanaga, i si és del vostre gust una cullerada de nata líquida, triturar tot i ja teniu una crema de carbassa, molt bona i gustosa. Mitjana tassa de puré de carbassa té 40 calories, (i això si no afegeix mantega)

És vital afegir als àpats de cada dia algun d’aquests aliments per d’una manera molt senzilla i econòmica, mantenir-nos sans i saludables.

TOTES LES NOTÍCIES