Charlie Hebdo

charlie

El cas de la revista satírica francesa Charlie Hebdo, serà una de les més desgràcies i funestes notícies d’un any que només acaba de començar.

Els primers compassos de 2015 s’obrien amb la mort de 12 persones, 2 policies i 10 redactors de la publicació humorística, que més tard veurien sumades a les morts d’altres tants, inclosos els terroristes.

Més enllà de voler dictaminar l’estat de la qüestió, de voler desmuntar la islamofòbia que amenaça amb campar per Europa, hem d’analitzar aquesta notícia tristament notable per les seves vessants tecnològiques.

L’atemptat fanàtic ha demostrat una vegada més que les xarxes socials són la nova àgora de les societats actuals. Si els terroristes que van assaltar la redacció de la Revista Charlie Hebdo volien que els seus actes tinguessin una repercussió a tot el món va ser gràcies a aquest mitjà que ho van aconseguir. El que potser no van planejar amb massa intel·ligència va ser que si la seva voluntat era acabar amb els que realitzen caricatures de Mahoma, amb les seves assassines accions, han fet que tot el ciberespai s’ompli de caricatures del profeta islàmic.

En un altre sentit, el cas de Charlie Hebdo ha estat també una constatació de la fèrria voluntat de Google per fer-se un lloc en el món del periodisme. No sabem si com a tècnica de màrqueting o amb veritable voluntat altruista, la gran empresa dels mitjans de comunicació en línia, va donar 500.000 euros perquè el nombre de la revista després de l’atemptat pogués sortir a la venda amb una tirada de 3 milions d’exemplars (normalment les tirades de Charlie Hebdo no superen els 60.000).

Finalment una nova relació entre l’atemptat i el món de les NNTT. Recentment, Anonymous ha declarat en un vídeo a Youtube que comença la guerra cibernètica contra qualsevol que tingui relació amb el món del fanatisme religiós islàmic.

Per Tecnonews / AMIC – Redacció

TOTES LES NOTÍCIES