Centenars de persones protesten a la plaça del Poble per l’actuació del govern espanyol a Catalunya

Centenars de persones es concentren a la plaça del Poble per protestar contra la vulneració de drets civils a Catalunya per part del govern espanyol. La convocatòria l´ha fet l´Assembla Nacional Catalana d´Andorra i s´hi han sumat molts catalans residents i andorrans.

«En defensa dels drets civils. No ens callaran». La macrooperació policial contra el referèndum a Catalunya l´1 d´octubre que ha tingut lloc aquest dimecres ha despertat protestes ciutadanes arreu sota aquest lema, també a Andorra.

Centenars de persones s´han concentrat a la plaça del Poble per rebutjar la situació i reivindicar els seus drets. Crits de “votarem” i referència a “un cop d’estat que ha començat contra l’estat català i per donar ple suport que això no és democràcia, és una dictadura imposada pel govern espanyol”, deia un manifestant. Una altra deia que la situació ha arribat a uns límits que “no es pot consentir” i afegia que era igual ser català o andorrà, “ens sentim molt identificats amb Catalunya, no es pot permetre”.

Des de l´Assemblea Nacional Catalana a Andorra consideren que el Govern espanyol ha vulnerat de drets fonamentals dels catalans. Drets civils, com el “secret postal, la llibertat d’expressió, el dret de reunió i la intervenció de facto de la Generalitat sense aplicar els procediments que estan establerts per a fer-ho”, denunciava Manel Urindar, president de l’ANC Andorra.

El president de la Generalitat de Catalunya ha denunciat que l´estat espanyol ha declarat un estat d´excepció “de facto”i s´han viscut alguns moments tensos durant els escorcolls de la Guàrdia Civil. En relació a l´operatiu policial, el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha assegurat que els catalans “estaven avisats” i que “sabien que el referèndum no es podia celebrar” perquè significava liquidar la sobirania espanyola.

La conentració s’ha produït a imatge de les nombroses protestes espotànies que s’estan produint a tot el territori català. A la Seu d’Urgell l’afluència també ha estat força elevada.

15 comentaris

  1. Com es nota que us ho han regalat tot a vosaltres… Les llibertats que teniu (per començar la d’escriure les vostres opinions aquí, no han vingut del no res…). Quina poca vista, nois. Ahir es van vulnerar els drets civils d’un poble. I això és el que defensava aquest grup de persones.

  2. No es queixen dels drets que al Nostre pais no tenim els treballadors i surten a queixar-se dels de fora no anem be gens de be

    1. Yo estic molt content jo ja hem queixor i fa molts anys i sempre pels treballadors d’ aquest pais i com a sindicalista he rebut per tot areu per defensar els drets de tots o totes .aixi que no hem donis lliçons i soc lliure de dir lo que penso .

    2. De lliçó cap ni una, nomès et dic que no passis la “merda” a gent que ahir ens vàrem manifestar per una causa del nostre País veï, una causa de recolzament, no cal barrejar els drets andorrans…..

    3. Jo no passo la merda nomes he dit que si ens manifestem pels de fora tambe u ham de fer pels de dindre aleshores jo sere el primer a protestar per la injusticia que esta passant a catalunya.perque jo estic totalment en contra de lo que esta passant.

    4. D’acord, si ja t’entenc, doncs fem-ho…. Però es que Andorra, sembla que la gent no pugui sortir al carrer a dir el que sent, Ostres, el que vàrem fer ahir, es va fer a França, a Paris, a Londres a molts llocs on hi viuen catalans… era un acte de recolzament, perquè a Andorra no us agrada que ho puguem fer??? quin mal hem fet??? quin perjudici us porta això???

    5. Cap perjudici es que andorra te un problema a l hora de mobilitzar la gent pero crec que entre tots els ham de despertar i que tots t i totes surtin a defendre els drets del ciutadans de catalunya i d Andorra i segur que ens hem surtirem tots plegats . Visca catalunya i visca Andorra i la nostra llengua .

  3. la quinta columna del independentismo, Govern tendría que prohibirlo, de esta forma se esta posicionando a favor de los sediciosos

Comments are closed.

TOTES LES NOTÍCIES