Catorze milions d’europeus perden cada any els diners de bitllets ‘low cost’

Catorze milions d’europeus perden cada any els seus passatges d’avió ‘low cost’ si no els acaben utilitzant per un motiu o un altre. L’empresa Change Your Flight ha creat un servei perquè les aerolínies reemborsin part del bitllet als seus clients i a canvi poder tornar a vendre aquests seients buits. Si al viatger li sorgeix un imprevist d’última hora pot accedir a changeyourflight.com -un web amb versions només en anglès i italià- i sol·licitar gratuïtament un reemborsament parcial de l’import del bitllet, encara que de moment, aquesta “star up” catalana -amb seu al districte 22@ de Barcelona i operativa des del mes de desembre passat- tan sols té un acord per oferir el servei amb la companyia Air One, la filial de baix cost d’Alitalia.

“Si viatges en business i no pots agafar l’avió no hi ha problemes, et tornen els diners, però fins ara amb les ‘low cost’ no tenies cap possibilitat”, explica Iñaki Uriz, cofundador de l’empresa, que assegura haver aconseguit que en els seus quatre mesos de funcionament centenars de passatgers d’Air One recuperin, en bons de descompte per a altres passatges, part dels diners dels bitllets que no han pogut utilitzar. El repte de Change Your Flight és arribar a tenir acords amb altres companyies de baix cost, i de fet han mantingut negociacions amb una dotzena d’aerolínies. “Hem de recontactar amb elles, perquè quan els vam explicar el projecte totes ens van dir: ‘fantàstic, quina bona idea!, però necessitem que hi hagi altres clients per a creure-ho’. Ara estem en una segona fase en la qual el model està provat i s’ha demostrat que funciona”, ha asseverat Uriz.

Segons l’empresa, el 7 per cent dels bitllets d’avió venuts no arriba mai a utilitzar-se, malgrat que els seus propietaris ho sàpiguen amb dies d’antelació. Això es tradueix que en l’àmbit europeu es produeixin 1.000 milions d’euros de pèrdues per als viatgers i que els avions del conjunt de les companyies de baix cost volin cada dia amb 40.000 seients buits. Com acostuma a ser habitual en aquests casos, ha explicat Uriz, la idea de Change Your Flight -seleccionada per The Wall Street Journal, com una de les sis empreses emergents més prometedores de Barcelona- va néixer després d’una experiència personal negativa: una cita d’amics a París a la qual diversos d’ells no van poder assistir per compromisos professionals, perdent-se la reunió i els diners del bitllet.

El sistema de Change Your Flight és senzill. A través del web el passatger s’identifica i informa del vol que no podrà agafar i sol·licita un reemborsament. “No serà total però sí almenys una part del que va pagar” ha comentat el fundador de l’empresa, qui remarca que el servei és gratuït per al passatger “que ja té molts problemes en no poder agafar l’avió”. Uriz afirma que el veritable negoci és el de les aerolínies, que podran vendre de nou aquest passatge. “Com anem a generar aquest negoci extra una petita part d’aquest negoci sí que ens la quedem”, ha explicat Uriz, que ha indicat que el valor del retornat dependrà de la ruta i els dies que falten per al vol, aspectes que farà més o menys fàcil que es pugui revendre. “Hem tingut casos de gent que ha recuperat el 80% del que pagament, i una altra que no ha recuperat res, però la mitjana és el 50%”, assenyala el cofundador d’aquesta empresa.

La companyia barcelonina està formada per un equip multidisciplinari, en el qual predominen els enginyers i compta amb una plantilla internacional amb membres procedents de Suècia, Itàlia i Portugal.

Per Lamalla.cat / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.