No sé com et dius, tampoc importa… ¿Saps? M’has fet recordar un divendres quinze d’abril de l’any 2000. Sí, tu tenies dos anys quan van matar al nostre estimat Nuno,Llegir

Recordo haver coexistit gastronòmicament amb el factor. Quan em menjava un grapat d’ametlles crues i, de sobte, una d’elles resultava amargant i em feia escopir. O quan menjava els llobarretsLlegir

Fa poc, un conegut meu es va sorprendre quan li vaig dir que era un gran tímid. I no s’ho creia perquè, entre altres coses, he treballat durant molt deLlegir

Quanta poesia no s’amaga darrere d’aquest sintagma contradictori! Com la nit i el dia, com el blanc i el negre, com el dolç i el salat, pràcticament. La lírica deLlegir

Enguany es compleix un segle de la revolució soviètica, que és indubtable que ha marcat la història del passat segle XX.  Perquè, sense cap mena de dubte, la passada centúriaLlegir

Imaginem-nos un edifici fabulós, antic i centenari que durant molts anys ha permès ser utilitzat de forma gratificant i satisfactòria pels seus ocupants, durant moltes generacions. Amb el pas delsLlegir

Curt i ras. Mengeu tanta pasta com vulgueu. Però no qualsevol i preparada de qualsevol manera. Les virtuts i els defectes d’un plat venen del què, però també del com.Llegir

Torno a la llista d’accepcions. A partir de l’ús extens del substantiu com a mitjà per aconseguir alguna cosa (“Ajuda’m a tancar la maleta, que no tinc prou força”) oLlegir

A final del segle XIX va esclatar la febre de Mart. Un astrònom italià va assegurar que havia vist canals que podien ser d’aigua al planeta vermell. En la traduccióLlegir

En una escola pre-universitària un dels seus alumnes amaga un objecte de l’escola, per ser robat quan en surti. L’administració se n’adona i demana als 25 alumnes del grup deLlegir

Arran de les declaracions del legislatiu espanyol sobre mesures per evitar el referèndum, la consellera Munté va posar el dit a la nafra d’un dels grans tabús del procés: elLlegir