La notícia ens preocupa però no ens sorprèn: el màxim accionista d’un mitjà de comunicació del país ha decidit prescindir dels serveis d’un dels seus comunicadors perquè no li agradavaLlegir

Ajudeu-me a comprendre, a rganitzar el meu món i a facilitar-me que anticipi el que succeirà. Dóna’m ordre, estructura, i no caos. No us angoixeu amb mi, perquè m’angoixo. Respectaeu elLlegir

La posada en escena del 60è aniversari del Tractat de Roma ¿és el reconeixement del “dime de lo que presumes y te diré de lo que careces”?… Sí, potser sí…Llegir

Haig d’agrair a la retòrica castellana aquesta tendència atàvica que té a la grandiloqüència, perquè m’ha regalat grans tardes de glòria en aquesta secció. Sense aquesta tirada al mot feixucLlegir

Hi ha una mena d’invasió subtil que als amants de la cuina ens preocupa. Similar a la que, als anys 80 del segle passat, va omplir els nostres restaurants deLlegir

La pel·lícula Cocoon explica com sota l’influx benèfic d’uns extraterrestres, un grup de sèniors recupera l’esperit juvenil, la il·lusió, les ganes de viure i de passar-ho bé, amb una altaLlegir

Sentir-se malalt sense estar-ho, tenir un símptoma darrere l’altre sense parar, una por profunda quan aquests apareixen, un aclaparant pensament que morirà cada vegada que el dolor l’envaeix el nostreLlegir

Una de les situacions tradicionalment de risc per a experts en llengua (ja siguin professionals o diletants) és quan ens demanen com es tradueix un d’aquells termes que no tenenLlegir

L’altre dia vaig mantenir una interessant conversa sobre la soledat amb un amic meu: jo, solter irreductible, i ell casat feliçment.  Ell, de vegades, notava a faltar uns moments de soledatLlegir

Els mitjans escrits i orals van traduir l’estirabot de l’enèsim malalt d’espanyolitat (“Tenemos que parar la locura independentista”) perbogeria. Potser algun hi va posar follia i em va passar perLlegir