Cada cop tinc més clar que la nostra espècie, l’homo sapiens sapiens, no durarà gaire en el nostre planeta. Però no perquè ens exterminem a causa del canvi climàtic oLlegir

Es diu, es comenta, es rumoreja que un dia d’escola a John Lennon, un professor li va preguntar que volia ser de gran. Ell va respondre: “feliç”. Li van dirLlegir

Mentre el jutge (instructor, suposo) instrueix (o instrumentalitza) la causa contra Carme Forcadell, jo aprofito per instruir-vos (delectant, si pot ser) sobre aquest concepte tan esquizofrènic. O bifacial. Perquè elLlegir

Una de les principals recomanacions per millorar la qualitat de vida de l’envelliment és l’exercici físic, el més senzill dels quals és simplement caminar, també ballar i finalment l’exercici d’activitatsLlegir

Haig de confessar que les amanides foren la meva per entrar a la cuina. En un temps d’amanides de sota, cavall i rei (enciam, tomàquet i olives) tallades de qualsevolLlegir

No sé per què, cada vegada que sento parlar del conflicte sirià, m’imagino un immens territori – com una mena de laboratori- on els “dos animals hereus de la guerraLlegir

Ha mort el company i amic Pere Tàpias. L’home amb qui vaig descobrir, quan érem joves, que no totes les salses venien de Paris i que la coca enramada podiaLlegir

L’hospital de La Seu apareix referenciat per primera vegada al segle XI, l’any 1059, formant part d’un conjunt de construccions a l’entorn de la Catedral, construïda per Sant Ermengol. AlLlegir

Quina emoció, aquesta setmana, quin delit! I encara direu que la vida del filòleg no dona sorpreses…     Quan vaig veure el titular “L’Agència Espanyola de Protecció de Dades imposaLlegir

El propòsit principal d’aquest article és mostrar una visió general dels avanços de les últimes tres dècades pel que fa al tractament del fenomen obsessiu compulsiu, aquest trastorn és avuiLlegir

Moltes son les coses que, dia a dia, ens poden afectar emocionalment d’una forma o altra. A mi m’afecta que hi hagi milers i milers d’éssers humans que siguin perseguits,Llegir

Content, cofoi, orgullós, només així em puc sentir després de només disset mesos de treball del Departament de Salut, comandat pel conseller Toni Comín. En aquest temps la tasca desenvolupadaLlegir

L’eurodiputada Giménez Barbat, dèiem, no en va tenir prou qualificant l’aplicació CatalApp d’eina de “delació” i hi va afegir “coacció”, tal vegada perquè el binomi aconsegueix un efecte poètic queLlegir

Una de les meves assignatures pendents en l’àmbit lector és fruir dels llibres de l’historiador d’origen neozelandès Ronald Syme, sobre el final de la república romana i el principi de l’imperiLlegir

Vida, mort i resurrecció de Jesucrist, és el que ens narra la Setmana Santa, és sinònim de reflexió i sacrificis. És temps d’amor, perdó i època per meditar les cosesLlegir