Finalment, un 34% dels electors francesos, aproximadament, va donar el seu sufragi per Marine Le Pen. No va haver gaire sorpreses i Macron es va imposar davant la seva rivalLlegir

Deia Juan Mari Arzak ja fa una vintena d’anys que sense els estatgers que anaven a les seves cuines a aprendre (pagant!!!) no hauria pogut mantenir el nivell del seuLlegir

Així doncs, de setmana en setmana, d’ajornament en ajornament, han passat els mesos i ens hem quedat sense referèndum. En aquesta columna, vull dir. Per això és urgent, doncs, queLlegir

Mariano Rajoy, el president espanyol, és un personatge que em repel·leix molt políticament però que té cops amagats. I aquesta frase seva en una entrevista: “es pot aprendre per tresLlegir

L’èxit és diferent per a tothom. Posem per apropar termes. Que considerem èxit el fet de marcar-nos una meta i arribar-hi. La motivació també és diferent per a cada persona,Llegir

Qualsevol innovació és la conseqüència de les accions produïdes per una o vàries persones emprenedores que tenen una idea i la volen posar en marxa. La majoria de vegades unaLlegir

Què dolents són els diners, quan esdevenen causa d’un conflicte. Què dolents són, quan s’utilitzen per sotmetre als demés a la misèria. Que dolents són, quan serveixen per pagar l’amistat,Llegir

Ja hem parlat alguna vegada de les interioritats d’aquesta columna: com se seleccionen els termes del conflicte, què faig en cas que l’actualitat s’entesti a reiterar un mot ja tractat,Llegir

Cada cop tinc més clar que la nostra espècie, l’homo sapiens sapiens, no durarà gaire en el nostre planeta. Però no perquè ens exterminem a causa del canvi climàtic oLlegir

Es diu, es comenta, es rumoreja que un dia d’escola a John Lennon, un professor li va preguntar que volia ser de gran. Ell va respondre: “feliç”. Li van dirLlegir

Mentre el jutge (instructor, suposo) instrueix (o instrumentalitza) la causa contra Carme Forcadell, jo aprofito per instruir-vos (delectant, si pot ser) sobre aquest concepte tan esquizofrènic. O bifacial. Perquè elLlegir

Una de les principals recomanacions per millorar la qualitat de vida de l’envelliment és l’exercici físic, el més senzill dels quals és simplement caminar, també ballar i finalment l’exercici d’activitatsLlegir

Haig de confessar que les amanides foren la meva per entrar a la cuina. En un temps d’amanides de sota, cavall i rei (enciam, tomàquet i olives) tallades de qualsevolLlegir