Matinar el dia de Cap d’Any, pot semblar una experiència surrealista per a alguns. Pels que ens toca treballar de tota la vida, és a dir, una part important de la gent que treballem al sector turístic i de serveis, pot ser un exercici esgotador si ens entestem a aguantar…Llegir

Existeixen moltes perspectives o angles de visió sobre allò que haurien de ser les ciutats. Hi ha la dels polítics, la dels arquitectes urbanistes, la dels paisatgistes, la dels economistes, la dels informàtics i d’altres…Llegir

A l’hivern, les plantes estan en letàrgia, esperant que passi el fred i arribi la primavera per tornar a treure el caparró. Llegir

Un dels llibres més interessants que he llegit mai va ser fa ben poc i es diu El gir. Narra la història de com els versos de l’autor Lucreci van ser recuperats al segle XV i van canviar, segons l’autor, la civilització…Llegir

Em refereixo a l’article 5 de la Llei 11/2012, del 21 de juny, de l’impost general indirecte, que resumeixo: No tenen la consideració d’empresaris a l’efecte d’aquest impost (excepte que manifestin de forma expressa…Llegir

El llenguatge del rostre és un llenguatge infinitament profund, la forma de mirar, la brillantor dels ulls, l’expressió de les celles i l’entonació de la veu, són missatges que no tenen res a veure amb les paraules que es diuen…Llegir

Entrar a Sant Julià de Lòria baixant d’Andorra la Vella és actualment desesperant i, en hores punta, patètic. Val, estan acabant les obres, ens han deixat un sol carril de baixada, han anul·lat el carril bus, ens han col·locat una mini rotonda “criminal” a l’alçada del Comú…Llegir

Estem immersos en una llarga crisi de la qual sembla que no veiem el final i que molts han comparat amb la Gran Depressió que va seguir a la caiguda de la borsa de Wall Street a l’octubre del 1929. La desesperació en bona part de les classes mitjanes i treballadores a Europa i els Estats…Llegir

Quan la Noemí, em va proposar de participar en l’espai d’opinió del “ Ningú es Perfecte”, he de confessar que tot i considerar-ho un repte, i una oportunitat, explicava amb la boca petita les meves idees…Llegir

Govern ja ha cobrat el pagament a compte de l’IS i de l’IAE. Ja hem pagat. Fins i tot aquells que no hem de pagar res… Veritablement, hem pagat tots?…Llegir

Les persones que tenim una certa edat recordem molt be el mot de “murcianos” utilitzat per anomenar a l’emigració procedent del sud d’Espanya, obligada a marxar dels seus llocs d’origen per millorar la seva qualitat…Llegir

Fa un any ja el 15 d’octubre es convocava una manifestació a nivell mundial. Eren els indignats…Indignats perquè la democràcia representativa s’havia oblidat de la mateixa essència de la paraula democràcia.Llegir

Manifestacions. Vagues. Alteració de la vida dels ciutadans tot plegat. És allò de “más de lo mismo” per aconseguir “més del mateix”. Tampoc en això…Llegir

La Fina va començar a treballar quan tot just tenia 17 anys. Ja se sap, és el que es deia aleshores, si no serveixes per a estudiar toca sirgar…Llegir

Tinc 27 anys i ara mateix no tinc futur. Vaig muntar una botiga amb el que això implica de dificultats i sacrificis i ara mateix em trobo treballant per pagar els interessos al banc…Llegir