Totes les persones som diferents des de molts punts de vista: edat, sexe, característiques físiques, orientació sexual, personalitat, aficions, nivell de vida, creences etc. La noció de diàleg està directament relacionadaLlegir

Seria molt bonic que l’origen dels nostres mitjans de comunicació de massa fos la primera accepció (‘que és igualment lluny dels dos extrems en situació, magnitud, qualitat o grau, oLlegir

Les experiències de vida són una gran biblioteca per a cada un de nosaltres. Sembla que estiguin gravades a foc. Per regla general quan alguna cosa ens marca tant perLlegir

La situació de la joventut és greu i preocupant. La desocupació, els homicidis, els suïcidis, l’emigració, la infecció del VIH-SIDA, la deserció en l’educació mitjana i superior, la poca inclusióLlegir

Què us pensàveu si la tossudesa de la història ofereix per herència costums de submissió? Què us pensàveu si l’entesa de la victòria només ho és quan hi ha humiliacióLlegir

Unes quantes setmanes de titulars hauran fet més per aquest mot que tres segles llargs d’existència. Mediació és paraula documentada per primer cop l’any 1696, però per a la granLlegir

Fa uns quants dies, el cuiner francès Sebastien Bras (3 estrelles Michelin) va demanar a la prestigiosa guia gastronòmica que s’oblidés d’ell de cara a la guia del 2018. QueLlegir

Suposo que a tots ens ha passat. Hem tingut un conflicte directament o som membres d’una empresa, grup o nació o ves a saber què…amb el qual estem enfrontats. NosaltresLlegir

El segle passat a una persona de classe treballadora que vivia de lloguer li van preguntar si volia ser comunista. Va preguntar, què vol dir ser comunista? I li vanLlegir

En l’actualitat estan de moda els llibres, conferències, tallers, cursos, etc. que porten per títol “Relacionis humanes”. En empreses, escoles i organitzacions hi ha una demanda tal que sembla queLlegir

Sentir-me ple perquè tot agafa sentit en compartir-ho amb tu, això és el que em passa… Quan la quotidianitat esdevé virtut perquè d’ella hi reneix una font d’afecte, això ésLlegir

De tots els mots tòtem que conformen la punta de la piràmide d’un idioma, aquells dels quals no es pot prescindir (que no són gaires: aquí hem vist, per exemple,Llegir

L’amistat és una mà estesa, un somriure que t’anima, una mirada que et comprèn, una llàgrima que s’uneix al teu dolor i una paraula que diu aquí estic. És forjarLlegir

Estic bloquejat perquè no m’ho esperava… Estic bloquejat perquè me’n adono que, amb quasi bé quaranta anys, les coses semblen estar igual. Estic bloquejat perquè estic trist… Estic trist deLlegir