En la meva infantesa, sempre vaig tenir la il·lusió de ser gran, de ser adult, per així poder prendre les meves pròpies decisions. La meva vida ha passat per sobre, una vida bona, o sigui, s’ha repartit amb dolor cura i goig, que són els ingredients de la felicitat.Llegir

Hi ha famílies de ben poques paraules, d’aquelles que amb una taula de bar en tenen prou per asseure’s tots a fer l’àpat de Nadal, i n’hi ha de tant nombroses que necessiten un reservat per a elles soles, i encara insonoritzat, per si de cas.Llegir

Ningú pot estar segur de qui i quan es va donar el primer petó de la història humana. Simplement no hi ha registres d’aquest màgic moment en l’evolució de l’home. Crec que la persona humana va ser creada per a la relació.Llegir

Darrerament a Catalunya i, per extensió, a la resta d’Espanya s’està parlant molt sobre el dret a decidir dels pobles. És una discussió que m’ha fet pensar sobre un altre tema relacionat, sobre quelcom que acostumem a donar per fet. Llegir

Ajuntament de Sant Julià de Lòria (Andorra). Naturlandia. Eco-park temàtic dels Pirineus. Proposta de redefinició integral de Naturlandia. Eco-Park lúdic i natural ubicat al Comú de Sant Julià de Lòria (Andorra 2012/2013).Llegir

La dictadura franquista amb uns principis arcaics i primitius basats en la violència, va domesticar a la població mitjançant la por. Avui dia aquesta domesticació es fa d’una forma molt diferent, mitjançant l’avorriment i el fàstic produïts per un excés d’informació, completament contradictòria i mancada de credibilitat.Llegir

Com molts de vosaltres ja sabeu, aquest any, la Ciberpenya BlauGrana celebra el seu quinzè aniversari i, per aquest motiu, ha realitzat diferents activitats que ja he anat comentant al llarg de l’any.Llegir

Ser moderat està de moda. Dins del que són les modes ara, és clar, que duren de Nadal a Sant Esteve. La moda actual és a la temporada allò que un tuit a una conferència, podríem dir per posar-nos una mica apocalíptics.Llegir

El llenguatge corporal és tot el que transmetem per mitjà de moviments o gestos, delata completament els nostres sentiments i percepció sobre el tema o la persona amb la qual estem interactuant; en parlar amb una o diverses persones, reflectim i enviem milers de senyals i missatges a través del nostre cos, fonamentalment, les mans.Llegir

La frase és d’un politòleg nord-americà i em va sobtar força: “el sud dels Estats Units comença a semblar-se a la resta del país”. I aquesta és una bona notícia. Al 1865 es va acabar la guerra de secessió nord-americana que enfrontava al nord i al sud. Llegir

Quin és el significat de democràcia? La llibertat, la dignitat humana, el nivell de vida, la realització personal, la plena satisfacció? És aquest un assumpte centrat en els diners o en les persones? Llegir

Som molts els que tenim fixat en el nostre disc dur gastronòmic les croquetes que es feien a casa –generalment amb l’àvia com a oficiant- i que esperàvem en candeletes.Llegir

Mata el porc i tapa el vi, resa la dita popular. Encara que avui, amb les apostes excelses per les que es decanta el sector del vi i la mala premsa que té el porc i, de retruc, la mítica matança, no sembla que ningú estigui per mantenir la tradició del 11 de novembre…Llegir

El poble, com els pijos (qui es veu amb cor d’ajudar-me a tornar-ne a dir tifes?), sempre són els altres. Per això, quan tenim ganes de blasmar-lo, recorrem al despectiu populatxo, un mot de sonoritat molt efectiva. Llegir