Segona (i última) tongada d’observacions dels clients/solutors a l’apassionant tema de com es fa un cruci, que ha despertat passions. Tornant al recurs de l’anagrama, que és el meu preferit, hi ha un cert nombre de gent que és del parer que només hauria de ser vàlid si fa sentit…Llegir

La nostra conducta i molts dels nostres sentiments, estan relacionats amb l’autoestima. Quan ens sentim capaços i dignes de ser estimats lluitem per aconseguir les nostres metes, sense desmotivar fàcilment, no ens fa por equivocar-nos, perquè veiem els errors com una font d’ensenyament…Llegir

Quan tot s’esfondra és el títol del llibre d’una monja budista amb un nom asiàtic que per nosaltres és difícil de pronunciar. Explica l’actitud vital que considera que han d’adoptar aquelles persones que veuen com les seves il·lusions vitals s’han esfondrat i no saben com tirar endavant.Llegir

Deia en Quim Monzó en la Vanguardia “En molesten els càndids que asseguren que envellir és bonic”. Cal donar-li la raó, però també reconèixer que un no escull envellir, sinó que en tot cas si continues vivint, t’hi trobes. Llegir

Això deu ser el que van pensar els jugadors i aficionats del Bayern de Munich quan van veure que, al sorteig de les semifinals de la Lliga de Campions, els tocava el Barça com a rival. Segur que tenien…Llegir

Llegir junts reforça els llaços entre adults i nens. Des de petits recullen experiència que els guien cap a l’empatia, el coneixement i la reflexió. Contribueix a modelar moralment al lector. Els nens que llegeixen amb regularitat saben més sobre la vida, l’amor, el valor, el conflicte. Llegir

27,16% d’atur a Espanya. 24,5% a Catalunya. 1.027 aturats apuntats al Servei d’Ocupació d’Andorra. És la darrera dada d’aquest gran flagell que és l’atur i que ve com a conseqüència de la gran recessió que va començar al 2007 i no sembla que estigui gaire a punt d’acabar.Llegir

Com la gran majoria de culers, divendres esperava amb atenció la roda de premsa que havia convocat Tito Vilanova per a dos quarts de quatre de la tarda. El rumor més generalitzat era el que deia que l’havia convocada per anunciar la seva retirada, a final de temporada, per problemes de salut.Llegir

Finalment, l’administració sembla haver pres la decisió d’intervenir en el tema de la salut vinculada a l’alimentació, posant-se del costat dels progenitors i mestres responsables que han fet de la bona alimentació de fills i alumnes un objectiu de la seva acció educativa. Llegir

Diametralment oposada a la tradició itàlico-hispànica, l’anglesa (i en part també la francesa) és la de l’enginy, que es materialitza en el joc de paraules. Com que es tracta d’una veritable tendència cultural, inscrita en l’ADN del tarannà britànic, en trobem exemples en molts camps creatius…Llegir

Això és el que diuen que existeix a les sessions de Consell de Comú a Sant Julià de Lòria. Jo penso que no.Realment el que existeix en aquestes sessions és, d’una banda, la prepotència, “mala llet”, intolerància, supèrbia…Llegir

Jo entenc que hi ha competicions que t’aporten prestigi com a club i d’altres que no ho fan, si més no, al mateix nivell internacional. Quedi clar que no estic parlant dels ingressos econòmics que…Llegir

La mítica pel·lícula on Felix Ungar (Jack Lemmon) i Oscar Madison (Walter Matthau) intenten harmonitzar dues maneres diferents (sovint al voltant de la cuina) d’entendre la vida, em ve que ni pintada per reflexionar sobre la notícia que alguns cinemes han començat a oferir una alternativa a les tradicionals…Llegir

Que de tant en tant no quedi més remei que introduir un terme científic, una tribu africana de nom desconegut o una malaltia insòlita per fer quadrar la graella no sinifica que sigui el programa qui tingui la paella el mànec; és, senzillament, un aprenentatge d’acord, una negociació entre l’art i la realitat.Llegir