El 39 Ral·li Santander – Cantàbria no va començar amb bones sensacions per a l’equip Suzuki Motor Ibèrica, una sortida de carretera en el shakedown inicial, va complicar aquesta fase de la prova. A partir d’aquest instant tot va canviar, els cronos sempre van estar entre els més ràpids, arrodonint la seva actuació amb el triomf en la categoria N5 i la 5a plaça en la classificació absoluta .

A pesar que en molts moments del cap de setmana, el cel va amenaçar amb complicar el treball dels equips, la tan temuda pluja no va arribar a caure. Les humitats i la boira, menys espessa que de costum, van ser els obstacles a superar, sobretot, a primeres hores del matí del dissabte (dia 20).
Les temperatures, per sobre de l’habitual a la zona de Cantàbria, van ser agradables durant la disputa del ral·li. Una opinió generalitzada va ser que si la pluja hagués aparegut, la complicació en algunes de les especials hagués augmentat considerablement.

Shakedown – Qualificació. Hermosa (3,70 km).
El tram de la Hermosa, un escenari de gran tradició en l’automobilisme càntabre, va ser el tram escollit pel CD Peñucas perquè els pilots fessin les seves últimes proves en el vehicle competició. Vinyes-Mercader van completar la primera part d’aquesta sessió sense contratemps. No obstant això, en la segona part d’aquest shakedown les coses es van complicar per a l’equip Suzuki Motor Ibèrica, fins a l’extrem que no van poder completar la passada de qualificació.

D’aquesta manera ens comentava Vinyes el succeït: Penso que vaig frenar on havia de fer-ho, però potser anava més ràpid que en les anteriors ocasions que vam passar per aquesta zona. Ens vam sortir i vam quedar enganxats en una arqueta, Per sort, els tècnics de ARVidal van poder solucionar els desperfectes de la mecànica i com a conseqüència de menor importància vam ser els últims a escollir la posició de sortida.
No és la millor manera de començar el Santander 2018 , però sóc optimista i crec que podem estar entre els millors en finalitzar la prova.

1a, Etapa – Seccions 1, Karting Les Roca (2,60 km),
En el Karting la Roca, instal·lació propietat de Dani Sordo i la seva família, va ser l’escenari en el qual es va iniciar la prova càntabra del CERA.
Vinyes-Mercader es van oblidar dels problemes del matí i van marcar un excel·lent crono, 1’58”4. Van quedar situats en la 5a plaça de la classificació absoluta i a tan sols 2 dècimes del millor temps de la categoria N5.

D’aquesta manera, Joan va recuperar el bon feeling amb el qual va començar aquesta primera jornada a Cantàbria: Un tram espectacle sempre és complicat, no es guanyen carreres en especials d’aquestes característiques però si es poden perdre. Demà serà un dia molt difícil, veurem com es desenvolupen unes especials que no et permeten dubtar un sol instant.

1a, Etapa – Seccions 2 i 3, Villacarriedo (11,59 km) i Barcenilla – Vega (16,18 km).
Doncs el desenllaç de les seccions inicials del 39 Ral·li Santander va donar continuïtat a la línia positiva iniciada en el karting La Roca. Una vegada finalitzat el primer pas per Villacarriedo, el pilot de Suzuki va assolir el lideratge de la categoria N5 i es va situar en top5 de la classificació absoluta sempre, és clar, per darrere de les millors mecàniques R5,
Després del segon pas per Barcenilla-Vega, Vinyes-Mercader es van situar en la 3a posició absoluta, aprofitant els problemes del Ford Fiesta R5 del pilot francès Bryan Bouffier.

Malgrat arribar a meitat de ral·li en la posició de privilegi esmentada, Vinyes tenia molt clar com seria la continuació: Queda molt ral·li per davant. Queden les especials noves i, pel que vam veure en els reconeixements, hi ha zones de gran dificultat, carreteres molt estretes i canvis d’asfalt constants. Així doncs, de moment tot perfecte però cal seguir molt centrats i … en condicions normals Bouffier ha de recuperar la plaça del podi absolut que ara ocupem nosaltres.

1a, Etapa – Seccions 4 i 5, Solars (6,48 km), Arredodondo (21,69) i Sant Roque – Saro (21,70 km)
Tal com va comentar Joan, no van poder mantenir la tercera plaça absoluta, en canvi, a mesura que va avançar el ral·li va anar ampliant l’avantatge respecte el seu company d’equip, Javier Pardo, que era el seu immediat perseguidor tant en a absoluta com en la N5.
Mancant l’últim bucle del ral·li, els dos Suzuki Swift R+ estaven separats per 29”, en 4a i 5a posició respectivament, mentre que Shurayen Pernia amenaçava a Javier Pardo al que finalment va superar, després de recuperar-li la mínima diferència (3,5”), que tenía el pilot d’Orense.
Vinyes en un final amb problemes a la seva mecànica, també es va veure superat pel pilot càntabre (1”8) en l’última especial del ral·li.

Així doncs, a la recta final del ral·li Vinyes-Mercader no van poder confirmar la 4a posició que van ocupar durant bona part del ral·li, així ho comentava Joan: Vam començar aquest últim bucle amb la intenció d’arriscar el just en unes especials cada vegada més brutes i complicades. La pèrdua de potència del Swift a la recta final va ser decisiva. Una llàstima però, valorem de manera molt positiva nostra actuació en la present edició del Ral·li Cantàbria, ha estat un ral·li amb molts obstacles. Com dic, malgrat tot, molt satisfet.

El CERA 2018 abandona de manera definitiva el nord d’Espanya mancant dues proves finals del seu calendari. El penúltim ral·li es disputarà a La Nucia (Alacant), serà la 24a edició del Ral·li La Nucia – Mediterrani Costa Blanca. La prova de l’Automòbil Club d’Alacant es disputarà els dies 9 i 10 de novembre.

Text i foto: Fotoesport

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada