Camp xifra en 115 milions el cost d’implementar les 111 accions del pla estratègic del comerç

campEl  ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, ha presentat aquest dimarts a la tarda el Pla estratègic del turisme de compres, que preveu un total de 111 accions a implementar a mig, curt i llarg termini. La inversió que es calcula que serà necessària per dur a terme tots aquests objectius és de 115 milions d’euros, que recauran bàsicament en el Govern, Andorra Turisme i els comuns però també en el sector privat, tal com ha concretat Camp, que ha afegit que si aquestes accions previstes es duen a terme en un termini de vuit anys es podria arribar a recuperar un milió de visitants. En una presentació davant el sector, el ministre ha concretat les accions que es volen dur a terme a les diferents zones comercials del país i ha detallat que les que són prioritàries són millorar els accessos al país, un pla de rehabilitació global del Pas de la Casa, un pla d’urbanisme de Meritxell i Vivand, crear més esdeveniments de prestigi, sobretot culturals; fer evolucionar la qualitat de l’oferta del Pas, amb la voluntat que esdevingui “l’outlet d’Andorra”; atreure noves marques, eines per a la fidelització dels clients, centrar la comunicació en les compres, formar el personal per millorar la qualitat i reforçar l’oferta d’esdeveniments esportius. Camp ha destacat que “hi haurà un abans i un després” d’aquest pla per al sector comercial que ha perdut competitivitat darrerament i haurà de servir per posicionar novament Andorra com a destinació de compres.

Després de la feina de diagnòstic per identificar els punts forts i febles del sector comercial, aquest dimarts a la tarda el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, ha presentat el Pla estratègic del turisme de compres, un document que detalla les diferents accions que cal dur a terme per “tornar a posicionar Andorra” com a destinació de compres. Per això, es preveuen un total de 111 accions a implementar a curt, mitjà i llarg termini i per a les quals es calcula que serà necessària una inversió de 115 milions d’euros que recauran, sobretot, en el Govern, Andorra Turisme i els comuns, segons ha detallat Camp, i que en un termini de vuit anys hauria de servir per recuperar un milió de visitants. Hi haurà “un abans i un després” d’aquest pla, ha destacat el ministre, tenint en compte la pèrdua de competitivitat que ha patit el sector en es darrers anys.

El document presentat aquest dimarts al davant del sector comercial detalla les accions tant a nivell global com per zones comercials que caldrà dur a terme en aquest àmbit i Camp ha detallat les que creu que seran prioritàries. Així, hi ha la millora dels accessos al país, un pla de rehabilitació global del Pas de la Casa on també es vol fer evolucionar l’oferta comercial de tal manera que esdevingui “l”outlet’ d’Andorra”, impulsar més esdeveniments de prestigi, especialment culturals; atreure noves marques, impulsar eines per a la fidelització dels clients, centrar la comunicació en l’experiència de compra, formar el personal per millorar la qualitat i reforçar l’oferta d’esdeveniments esportius. Camp ha conclòs que “si es fa això ja s’haurà fet molt”.

El ministre ha manifestat que malgrat les accions previstes superin el centenar, gairebé la meitat es podrien dur a terme “en dos anys” i ha detallat, també, que hi ha “més accions” que recauen sobre el sector públic que sobre el privat, tot i que ha manifestat que es preveurà també un pla d’ajudes perquè el sector pugui dur a terme, també, els canvis necessaris per fer que l’oferta comercial del país sigui molt més atractiva. De fet, es preveu un treball molt “coordinat” entre el sector públic i el privat que es materialitzarà en la creació del Consell Andorra Shopping, que inclourà un comitè de seguiment i diferents comissions de treball per implementar el pla. Camp ha insistit que tant aquest pla del comerç com el consell haurien de tenir continuïtat en el temps més enllà d’aquesta legislatura.

A nivell general s’advoca per crear una oferta de lleure al voltant de les compres en què s’encabeixen projectes com The Cloud (que es compta dins els 115 milions que es preveuen invertir per al pla estratègic), l’espai multifuncional o el casino, crear una marca de qualitat per als comerços i millorar l’experiència de compres, per exemple, amb la millora urbanística no només dels accessos al país sinó de les diferents zones comercials. També es marca com a fita atreure noves marques líders de talla internacional.

També s’han marcat les estratègies a seguir per zones comercials. Així, al que s’ha anomenat com a zona central, i que inclou d’una banda, Meritxell i Vivand i Fener Boulvard, s’ha previst la creació d’una marca única i la unificació pel que fa a l’ordenació urbana (un pla director d’urbanisme) que no vol dir, ha insistit Camp, que tot el mobiliari hagi de ser igual. També es preveu un pol de botigues de luxe o que s’afavoreixi l’aparició de projectes lligats a la gastronomia. A la part alta d’Escaldes-Engordany, el Centre Històric d’Andorra la Vella i Riberaygua i travesseres es preveu la identificació de nous conceptes a implementar, com la restauració o potenciar l’oferta cultural i lúdica. Quant a la zona del Pas de la Casa, el que s’ha previst és fer evolucionar el concepte d”outlet’ en aquesta població de tal manera que sigui una oferta diferenciada de la que es pot oferir a la part central. Es recomana, sobretot, potenciar molt més les zones per a vianants o millorar els espais per a l’estacionament de vehicles. A la resta de parròquies, tal com ha detallat Camp, es troba un comerç de proximitat i que cada vegada, també, ha tendit cap a una especialització al voltant dels esports que s’ofereixen a les estacions d’esquí. L’objectiu passaria, doncs, per potenciar aquesta oferta.

Text i foto: ANA

TOTES LES NOTÍCIES