Camp vol retallar el període anual de rebaixes de sis a quatre mesos

El  ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, té damunt la taula una proposta, que ja ha traslladat als comerços del país, per retallar dos mesos el període de rebaixes, dels sis que hi ha actualment a quatre. Mig any de rebaixes, sense comptabilitzar períodes promocionals com l’Andorra Shopping Festival o el Black Friday. “No volem convertir-nos en una plaça de preus baixos i d’ofertes permanents, potser no hem d’anar tant amb promocions molt agressives sinó a fer algun tipus d’acció per animar el visitant a entrar a la botiga”, ha valorat aquest dimarts el ministre, qui ha engrescat els comerços perquè s’impliquin en les campanyes de promoció, per contrarestar l’actual reclam que suposa per als turistes l’estat permanent de rebaixes que es viu al Principat.

El Pla Estratègic del Sector Comercial, del turisme de compres, preveu una reducció del temps de rebaixes, dels sis mesos actuals -de mitjan juny a mitjan setembre i de mitjan desembre a mitjan març- a quatre. “Ho treballarem en el marc d’implementació del Pla d’accions del sector estratègic”, ha explicat aquest dimarts el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp. El Govern plantejarà la reducció del temps de rebaixes, després de valorar el resultat de les enquestes que ja ha enviat als comerços del país, i de reunir-se amb els mateixos implicats per copsar-ne el tarannà.

Camp considera que els comerços han de “fugir una mica de les promocions molt agressives” perquè les botigues d’Andorra no s’han de conèixer a l’estranger “només pel producte a baix preu sinó també que hi ha d’haver una experiència de compra molt positiva”. Per aquest motiu, el dirigent augura que “s’hauran de fer més accions durant l’any per comunicar una varietat d’oferta no només centrada en el preu”. Un dels exemples que ha posat Camp és l’Andorra Shopping Festival, on es promocionen articles, a la vegada que es complementa l’esdeveniment amb un reguitzell d’ofertes lúdiques i culturals, des de concerts fins a representacions de teatre.

“Hem de compaginar preu atractiu amb altres elements d’oferta”, ha insistit Camp, qui ha matisat que la mesura de retallar dos mesos les rebaixes “està en estudi”, tot i que es podria aplicar “aquest mateix 2017”. El ministre ha demanat la “implicació” dels comerciants, “que hi és, perquè les botigues estan obertes fins a les 22 hores, però pensem que, sobretot pel nombre d’aparadors que s’adapten i perquè no venen gaires botiguers a les formacions que organitzem, creiem que tot això podria créixer i que esperem una mica més d’implicació per part seva”, ha valorat el ministre.

Més espanyols i menys francesos durant el Shopping Festival
Camp ha valorat “positivament” l’Andorra Shopping Festival, celebrat entre octubre i novembre de l’any passat. Durant les dues setmanes de l’esdeveniment, es va incrementar l’entrada de turistes al país en un 20%, amb un augment dels espanyols d’un 28% i un retrocés dels francesos d’un 7%. Entre octubre i novembre, 359.000 persones van visitar Andorra, “una bona xifra si es té en compte que novembre i maig són els mesos amb menys entrades al país”.

Els visitants que van omplir les enquestes han valorat, com a punts forts de l’esdeveniment, els comerços, la gastronomia -l’acte coincidia amb l’Andorra a Taula- i les activitats organitzades a l’aire lliure. Tres indicadors que reforcen la idea del ministre d’impuls de les activitats paral·leles en contraposició al reclam dels preus baixos i de campanyes agressives de promocions.

(Text i foto: ANA)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *