Caldea i Inúu tanquen l’estiu amb un 20% més d’entrades que l’any passat

caldea

El centre termolúdic d’Escaldes-Engordany Caldea-Inúu ha venut durant els mesos de juliol i agost 73.000 entrades, el que suposa un creixement de més del 20% respecte de l’estiu del 2014. El seu director general, Miguel Pedregal, n’ha fet un balanç “molt satisfactori” i ha explicat que Inúu presenta unes taxes de creixement més altes perquè és encara la novetat però que Caldea també ha augmentat el nombre de visitants. El 70% dels usuaris de l’estiu procedeixen d’Espanya, però també es constata una important presència de francesos.

62.000 persones han gaudit de les instal·lacions de Caldea aquest estiu i unes 11.000 més ho han fet a Inúu. Segons les xifres presentades aquest dimecres pel director general del centre termolúdic, Miguel Pedregal, i la cònsol major d’Escaldes, Trini Marín, entre els dos centres i durant els mesos de juliol i agost s’haurien venut 73.095 entrades, el que suposa més d’un 20% del registrat durant l’estiu de l’any passat, quan es van vendre 60.000 entrades. Amb aquestes dades s’aconsegueix el millor volum de visitants dels darrers 5 estius, segons les dades de Caldea- Inúu.

Inúu, tot i disposar d’una capacitat menor, és el servei que més creix perquè és el producte més nou. Caldea, però, també creix i aporta la major part dels visitants, segons ha explicat Pedregal.

Els factors que han impulsat aquest creixement, com ha assenyalat el director general del centre, són la recuperació econòmica del mercat espanyol, la maduresa d’Inúu com a producte de referència i la feina de l’equip comercial i de màrqueting, amb accions com les Nits temàtiques o la promoció d’espectacles com Mythologie que han tingut molt d’èxit, sobretot entre el públic del país. De fet, la idea és mantenir aquests espectacles i accions especials durant l’any per atraure visitants repetidors que trobin nous atractius per tornar i aprofitar la terrassa per fer sopars a l’hivern, ha informat Pedregal.

Aquests resultats són lleugerament més favorables que el previst en el pressupost i donen “bastanta tranquil·litat” de cara a complir amb els comptes projectats, ha admès el responsable de Caldea- Inúu.

Una altra mostra dels bons resultats és el fet que en 3 o 4 ocasions durant l’estiu s’ha penjat el cartell de complet, amb fins a 3.000 usuaris per dia. Igualment, com ha apuntat la cònsol major, Trini Marín, l’alta ocupació de l’aparcament ha estat un símptoma de l’alta afluència de l’estiu.

Projectes de cultura a la parròquia Pel que fa a l’acolliment de la col·lecció de la Fundació Thyssen, Marín ha indicat que pel local d’Inúu directament “no es va negociar” i per l’Hostal Valira tampoc s’ha pres cap decisió i, en tot cas, caldrà veure com evolucionen les converses entre la família Reig, la Fundació i el Ministeri de Cultura.

En canvi, el que viurà canvis ben aviat és el CIAM que tancarà les seves portes com a museu escaldenc el 7 de setembre i es prepararà per acollir la sala d’exposicions de Govern, mentre duren les obres a la Caserna de Bombers. Això pot portar 3 o 4 anys, però Marín s’ha mostrat partidària que, un cop la sala disposi d’un emplaçament definitiu, el CIAM torni a les seves funcions inicials ja que és el tercer museu més visitat del país.

(Text i foto: ANA)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.