Bona part de Coll de Nargó no disposa de telefonia fixa ni Internet des de fa cinc dies a causa del robatori de 50 metres de cable de coure de la línia telefònica que transcorre entre el poble i Organyà. La situació és preocupant, ja que no permet treballar als comerços amb normalitat, disposar de serveis d’atenció als malalts, com és el cas de la teleassistència, o accedir als historials mèdics.
El consistori ja ha avançat que denunciarà els fets i exigirà una indemnització a Telefónica. En aquest sentit, l’alcalde del municipi, Benet Fité, ha expressat el seu malestar pel fet que la companyia no ha actuat amb la diligència pertinent, en uns fets que han afectat els 450 veïns del nucli. “Fins dilluns al migdia no ens van comunicar que enviaven una unitat per reparar el cablatge”, assenyala. Ara només algunes zones del nucli han recuperat el servei, mentre que la resta continua sense accés a la xarxa ni telèfon fix.
Els veïns també han lamentat l’atenció al client que ha ofert l’empresa, ja que ni tan sols se’ls ha donat la possibilitat d’explicar la problemàtica. En trucar al telèfon d’avaries s’escolta un missatge automàtic en què s’informa que s’està treballant per solucionar el problema, sense possibilitat d’interposar cap queixa. El malestar s’agreuja perquè consideren que el servei s’hauria restablert amb més celeritat si hagués afectat un nucli amb més habitants.