S’esperava que l’altitud i el fred fossin els elements a batre en la primera etapa que es va disputar íntegrament per pistes de Bolívia. Però la realitat encara va ser més exigent, la pluja torrencial que va caure al llarg del dia en la part final del recorregut va obligar als organitzadors a neutralitzar el segon sector cronometrat. D’aquesta manera, l’especial de velocitat d’aquesta cinquena etapa va quedar reduïda a 219 km.

Malgrat tots els inconvenients que van patir, Albert Llovera-Charly Gotlib-Jaromir Martinec (Tatra 538) van aconseguir arribar al final del primer sector en la 34a posició provisional, amb un crono de 6h00’34” a més de 3 hores dels vencedors, De Rooy-Torrellardona-Rodewald, que al volant del seu Iveco van aconseguir el seu segon triomf consecutiu en la present edició de la prova.

En cas de confirmar-se aquest resultat, l’equip Bonver Dakar Project ocuparia la 29a posició en la classificació de la categoria camions amb un temps acumulat de 24h04’28. En aquest global estan incloses les penalitzacions (3h15’00”).

Com queda esmentat, el vencedor d’aquesta cinquena etapa entre els monstres del Dakar ha estat el Iveco dorsal 500 pilotat per De Rooy-Torrellardona-Rodewald que va completar els 219 km d’especial amb un crono de 2h39’12”. Amb aquest triomf, el pilot holandès deixa enrere els seus problemes de les etapes inicials i se situa líder de la general, això sí, amb tres Kamaz trepitjant-li els talons.

El Dakar 2017 seguirà a Bolívia una jornada més. Demà es disputarà la sisena etapa, en principi, amb sortida en Oruro i arribada a la capital La Paz. Una altra etapa molt exigent en la qual els camions hauran de completar un recorregut de 772 km, dels quals 513 km seran contra el crono.
Dunes inicials i previsió que solament arribaran amb llum natural a la capital de Bolívia els més ràpids o els que encertin amb les millors traçades. Aquestes previsions estaven fetes en condicions normals.
La gran motivació d’aquesta etapa és que, la jornada següent (diumenge dia 8) és la de descans.

Text i foto: Fotoesport

4 comentaris

  1. Ahhh, perdò , creía que els periodistes ereu vosaltres.
    Bueno , seguiré buscant en la premsa forana , o en la página oficial del Dakar.
    Disculpeu

    1. Si DakarAnd, d’un mitjà gratuït que es fa amb la col·laboració de molta gent. Però pel que sembla alguns no col·laboren, només critiquen i de forma anònima sense donar la cara. Gràcies de tota manera per seguir-nos i esperem les teves aportacions constructives.

  2. El Cristian España (AND) no és meréix cap comentari ?
    8e ahir ,
    Carai amb el forum.AND !

    1. Cap problema DakarAnd, quan ens enviïs la crònica completa com ho fan els altres participants la publicarem immediatament. L’esperem, gràcies

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada