Besolí-Carulla completen el RallyRACC 2017 com a guanyadors de la RC4 no prioritaris

Marcel Besolí-Xavi Carulla van aconseguir entrar el Peugeot 208 R2, preparat per Mavisa Sport, al parc tancat del Passeig Marítim de Salou una vegada superat l’exigent traçat del RallyRACC 53 Rallye Catalunya – Costa Daurada.

L’equip LogicDrive van acabar la seva participació en la prova del RACC pujant al podi de la prova i rebent el trofeu per a pilots no prioritaris de la categoria RC4.

Cal esmentar que en la classificació absoluta d’aquesta categoria RC4, va ocupar un lloc en el top5. Solament va ser superat per pilots habituals en curses del mundial, encapçalats pel nou campió del món Junior. Nil Solans.

Com ha comentat en diverses ocasions Marcel Besolí, acabar la seva trajectòria com a pilot amb un abandó en la primera especial (Barcelona) del RallyRACC 2016 era molt frustrant. Tenia una espina clavada i sabia que si no l’aconseguia treure aquesta temporada seria molt difícil i… No ho va pensar massa, sense competir en cap prova durant tota la temporada, es va llançar a l’aventura i el resultat ha estat espectacular: “Abans de res vull dir que estic molt satisfet primer per haver pogut competir i després pel resultat aconseguit. Vull agrair a tots els que han fet possible aquest èxit i, és evident que em sento molt feliç d’haver pogut correspondre la seva confiança amb un bon resultat”.

Quant al desenvolupament del ral·li, Besolí ens va comentar d’aquesta manera, les seves sensacions a mesura que s’anaven superant les especials: “És cert, que repetir l’experiència de l’any passat hagués estat un desastre. La preparació pre-ral·li amb el Xavi (Carulla) va ser molt bona i estàvem convençuts que teníem una bona base. La terra sempre és una caixa de sorpreses sobretot quan tens pilots del mundial per davant. Arribar a PortAventura el divendres a la nit amb el Peugeot en perfecte estat, després de superar una llarga jornada de molta pols, pedres soltes, paranys per tots costats i, com a traca final, el llarg enllaç entre Gandesa i PortAventura, fent eslálom per passar al gran nombre d’afeccionats que tornaven dels trams, va ser un plus molt important per a la nostra confiança”.

De tota manera quedava tot l’asfalt i un llarg camí fins a arribar al final: “No hi ha dubte que una part complicada, potser la més complicada, l’havíem superat amb èxit però ni molt menys tot estava fet i els excessos de confiança sempre són dolents.

En les dues etapes d’asfalt també ens hem sentit molt còmodes i a més comprovant que anàvem deixant rivals per darrere. Era la millor prova que el nostre ritme era competitiu respecte als rivals que pilotaven mecànica semblant a la nostra.

És evident que el nostre objectiu sempre va ser arribar al final a un ritme que ens permetés estar entre millors de la categoria RC4. Sense pensar, és clar, en els quals competeixen de manera habitual en el mundial (prioritaris) i que s’inclouen en aquesta categoria. Cas de Nil Solans per exemple”.

Besolí-Carulla van completar un ral·li molt regular, millorant posicions en cada etapa i arribant situar-se en la 35a posició de la classificació absoluta a més d’estar en la 5a plaça de la categoria R4, el millor no prioritari.

Després d’aquesta brillant actuació en el RallyRACC 2017, Marcel Besolí tanca el break professional que va obrir per disputar la prova del mundial i se centrarà a la recta final de la posada en marxa de la LogicDrive, l’Escola de Conducció Ordino-Arcalís, que obrirà les seves portes a l’inici de la propera temporada d’hivern.

Classificacions del RallyRACC 53 Rally Catalunya – Costa Daurada.

Absoluta. 1.-Meeke-Nagle (Citroën C3 WRC), 3h01’21.1, 2.-Ogier-Ingrassia (Ford Fiesta WRC 17) a 28”, 3.-Tanak-Järveoja (Ford Fiesta WRC 17) a 33”…. 35.-Besolí-Carulla (Peugeot 208 R2) a 36’55”3.

RC4. 1.-Solans-Ibañez (Ford Fiesta R2T), 3h48’000.9, 2.-Astier-Vauclare (Peugeot 208 R2) a 33”.8, Folb-Guieu (Ford Fiesta R2T) a 1’33”.1, 4.-Tannert-Heigl (Ford Fiesta R2T) a 4’46”.2, 5.-Besolí-Carulla (Peugeot 208 R2) a 8’14”1.

Fotoesport

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.