Bellesa: Trucs de bellesa per superar la pujada de gener

El món de la bellesa es considera tradicionalment com un accessori o un luxe prescindible, i més en temps de crisi. Ja no diguem si estem en plena pujada de gener!

Però tots i totes sabem que no és superflu, sinó un cura necessària per mantenir el nostre organisme en perfecte estat. Encara que és cert que no cal malbaratar.

Per adequar la despesa en cura personal a la nostra malmesa economia només cal posar en pràctica alguns trucs i bons consells que, a més, seran fins i tot beneficiosos per a la nostra pell.

Ara sí, disposa’t a apuntar el punt final per no gastar de més durant la pujada de gener…

Tots coneixem la regla de la barra de llavis, que assegura que les crisis econòmiques esperonen la venda d’aquest producte de maquillatge ja que només amb un canvi de color del pintallavis pot canviar l’estil d’una dona, i és molt més barat que canviar de vestit. Però aquesta no és l’única forma d’estalviar en bellesa i mantenir alhora una correcte cura corporal per oferir una bona imatge. Aquestes són algunes opcions a tenir en compte.

 

El millor per a la pell

En escollir un cosmètic cal tenir en compte que el més important és que s’adeqüi a la pell i respongui a les seves necessitats. Ni un preu alt ni una major quantitat d’actius garanteix que sigui l’adequada. Per això, abans de decidir-se a invertir diners en un cosmètic, especialment si es tracta d’una crema per la cara, cal provar i comprovar que s’adapta bé i funciona. És a dir, no produeix molèsties, al•lèrgies, vermellors, etc.; té una bona cosmètica (és agradable d’usar, amb una aroma i un tacte gustós) i la seva relació qualitat-preu és adequada. Convé sempre demanar mostres i testar-ho almenys durant una setmana abans de comprar.

 

Invertir al súper

La cosmètica mass-market o de venda en grans superfícies i supermercats té un acceptable nivell de qualitat i sol ser la germana petita d’altres marques de luxe més cares. Encara que de vegades és molt més gran en vendes que la seva germana gran. També les marques de farmàcia resulten més econòmiques i tenen la garantia d’haver superat nombroses proves dermatològiques i oftalmològiques. Llegir la llista d’ingredients d’un producte, la concentració, la quantitat que contenen i comparar preus és un bon exercici, ja que poden trobar productes molt bons a preus assequibles. Un consell: compte amb algunes marques! Sempre és millor optar per una marca reconeguda que per una desconeguda, encara que aquesta sigui més barata. Busca informació abans de posar-te alguna cosa que no coneixes sobre la teva pell.

 

Multiusos, menys compres

Dos en un, tres en un… Fins a set funcions en una crema! Els cosmètics multifunció supleixen la compra de diversos productes. Xampú + condicionador és un clàssic, però es poden trobar altres: hidratants amb color o BBCreams que estalvien la base de maquillatge; pigments líquids per galtes i llavis que supleixen el coloret i el gloss, productes únics que regeneren, reparen, omplen, remodelen i il•luminen; planxes de pèl que allisen i fan rissos; fons de maquillatge que allisen arrugues i protegeixen del sol. Les possibilitats són múltiples.

 

Més grans i més petits

Molt poc producte a un preu mini. O molt més producte pel mateix preu (o poc més). Són dues opcions a les quals s’apunten les firmes cosmètiques per capejar el temporal. El cas de les talles mini, realment molt petites, està associat bàsicament al maquillatge i ha causat autèntic furor, i no només entre les més joves o les persones amb menor capacitat econòmica. Lluentors de llavis, ombres d’ulls, màscares, laques d’ungles, fins colorets i fons de maquillatge es presenten en talla mini. Permeten canviar de color o combinar aquests sense gastar massa, ja que costen menys de cinc euros. És més fàcil acabar el producte i no deixar-lo a mitges, evitant la sensació d’usar sempre el mateix per a amortitzar la inversió. I a més caben en qualsevol lloc i permeten retocar en qualsevol lloc.

En el cas de les mides més grans, correspon bàsicament a productes d’higiene corporal de luxe, inclosos els perfums, o considerats d’ús professional, com els de venda en perruqueries. En general, són més cars que els de supermercat i amb menys producte, per la qual cosa solen ser els primers que el consumidor deixa de comprar i canvia per altres més barats. O reserva els de luxe per a ocasions especials. Per evitar-ho, algunes marques han optat per augmentar la seva mida perquè el consumidor segueixi fidel a elles.

 

Usa el just i necessari

Sembla de tòpic, però hem de recordar-ho: cal usar menys quantitat. De xampú, de gel de bany, de cremes, d’aigua, de tot. Cal evitar aquests rentats de cabells i dutxes plens d’escuma, per exemple, i acostumar-se a posar poca quantitat de producte i, si cal, afegir una mica més. Tancar l’aigua de l’aixeta mentre ens raspallem les dents, amb poca pasta!; la de la dutxa mentre ens ensabonem, ja que si no es va el sabó abans de poder netejar tot el cos. Preferir la dutxa al bany, que gasta més litres d’aigua. No només la nostra economia ho agrairà, sinó també la nostra pell, ja que sovint presenta molèsties com irritacions, descamació, picor, etc. causa de l’ús excessiu de cosmètics.

 

Fes-ho tu mateix

És clar que hi ha tractaments que cal fer en un centre especialitzat (perruqueria, centre d’estètica, etc.). També ho és que alguns d’ells poden sortir més barats si realitzem el seu manteniment a casa. És el cas de la coloració capil•lar. La coloració casolana creix i actualment gairebé 6 milions d’espanyoles es tenyeixen a casa. El 2010 el nombre de dones que es tenyeix a casa va augmentar gairebé un 3% i les vendes de tints casolans han crescut gairebé un 2%, encara que les coloracions permanents de menys de 15 € han crescut més del 16% (segons dades facilitades per Schwarzkopf ).

 

Per tenir-los en compte

♥ Xampú Sleck Total Results de Matrix. Xampú hidratant i reparador que suavitza i controla l’encrespament durant 24 hores. Pertany a una nova línia de Matrix a un preu realment competitiu per ser productes de venda en perruqueries. Consta de quatre gammes de tractament professional: Moisture per cabell sec, Color Care per mantenir el color, Sleek per controlar i reparar, i Amplify per donar volum i força, amb productes específics per a cada cas. Tots els xampús són de 300 ml i costen 6,90 €, i els condicionadors de 250 ml 9,90 €. En perruqueries.

♥ Crema 3D Lifting Perla del dia de Vitesse Excellent Lifting Biològic. Crema de dia anti-envelliment d’efecte lifting (tensor) immediat que aporta hidratació, nutrició i lluminositat, actua contra l’aparició d’arrugues i augmenta la fermesa i elasticitat. Pertany a una nova gamma cosmètica d’aquesta marca que afegeix a la perla micronitzada un potent complex anti-edat. Els tres productes de la gamma, crema de dia 50 ml, crema de nit 50 ml i contorn d’ulls amb pinzell tenen el mateix preu, 13,19 €.

♥ Body Milk Repara i Cuida de Nivea. Emulsió corporal que assegura 48 hores d’hidratació intensiva a les pells molt seques, repara i alleuja la tensió; conté dexpantenol (provitamina B5), un ingredient actiu calmant i antiinflamatori que estimula la producció i regeneració de les cèl•lules i millora la funció de barrera de la pell. 400 ml 4,99 €

♥ Palette Intense de Schwarzkopf. Tint per utilitzar a casa en 15 tons de color intens, garanteix la cobertura total dels cabells blancs i un resultat permanent als 30 minuts, inclou una mascareta hidratant amb oli de macadàmia que protegeix el cabell i el deixa suau, flexible i brillant. 3,95 €.

♥ Eight Hour Cream Intensive Moisturizing Body Treatment d’Elizabeth Arden. Crema corporal de la línia clàssica 8 hores que hidrata i repara la pell seca, fins i tot en zones com colzes, genolls i talons, en textura crema-gel no greix i d’immediata absorció, per a tot tipus de pell i edat, en format súper de 530 ml 45 € (els 200 ml costen 35 €).

♥ Max Colour Effect Mini Nails de Max Factor. Laques d’ungles mida mini a un preu també mini. 4,95 €.

Per Belleza Activa / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *